Derbi GPR 50 R 7 / 10
Derbi /
Derbi GPR 50 R
gyártási év: 1997
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2008
km óra állása az elején: 14000
vezetett km: 3000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 5/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 7/10
megérte-e a vételt: igen
2007 nyarán vettem meg a gépet. Robogóról űltem át rá, és nekem nagyon bejött a kb 5-6 LE-s Piaggióról átűlni egy 10-12 LE-s "sportgépre".Első váltós motorom volt, igazából tanulgatni vettem, na meg persze csak M-es jogsim volt rá, és nem akartam 125/50-ezni, rutint akartam szerezni. Egész jó áron jutottam hozzá, bár akkoriban még nem foglalkoztam a Derbikkel, inkább RS-t szerettem volna, de erre volt pénzem, megtaláltam, megvettem, igazából nem is bántam meg. A moci egész nagy testű az 50-esekhez képest, sokan rácsodálkoztak amikor megtudták/hallották hogy nem 125-ös gép. A motor vételekor 0 km-es hátsó gumi volt rajta, és új akksi is volt benne. Kellett rá vennem 1 pár hátsó indexet (4 ezer forint , utángyártott kis karbon indexek). Persze olajcsere volt azonnal. IGOL versenyolajat kapott, muszáj volt, mert 12-13 ezreket pörög a gép, és igénylik ezek a mocik a jó(és drága) olajat. A blokkba is IGOL olajat kapott. 1 liter olajat amúgy nálam 1500 km alatt nyelt be. Egyszer elkezdte köpni az olajat a kipufogóból, pár perc után abbahagyta, bár a mai napig nemtudom ennek az okát, mert nem romlott el, és nem volt semmi baja se előtte se utána. 800 km után elszakadt a gázbovdenem. A gyári kb 7-8 ezer lett volna, végül megoldottam 1 Yamaha JOG gázbovdenjével, épphogycsak, de jó lett bele. 12-es (!) karbi volt benne, csodálkoztam ezen, mert én úgy tudtam hogy a gyári méret 14. Lecseréltem rajta a gyári légszűrőt 1 sport légszűrőre, kellett is neki, jobb hangja lett tőle, és nem sokkal de pár %-al jobban is ment. A fogyasztása nagyon jó volt, 3 liternél nem evett többet. A végsebessége 80-85 volt. Ez is 6500-as fordulatttól húzott, és olyan 12 ezerig lehetett pörgetni. Az idomokkal nem voltam megelégedve. Nagyon mozogtak, pedig a helyén volt az összes csavar. Első teló jól vette az utat, hátsó rugóstaggal is megvoltam elégedve. Jól dönthető motor, ha jók a papucsok rajta. Fékek is tökéletesek voltak, főleg az első, én inkább azt használtam. Összességében jó motor, ajánlani tudom mindenkinek!
Erre használtaKörnyéken jártam csak vele. Max 20-25 kilóméteres körzetben.
JavítanivalókEgy év alatt csak 1 gázbovdent cseréltem.
Itt szervizelteMindent magam csináltam rajta. Ezen tanultam meg pl karbbit állítani, tisztítani , összerakni :)
A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
-MikE-Beküldve: 2008. június 9.