Bridgestone BT016 3 / 10
Bridgestone /
Bridgestone BT016
Bridgestone BT016
ekkor vette: 2014
ennyi km-t tett bele: 2000
starpabírás: 7/10
tapadás: 1/10
összességében erre értékete: 1/10
megérte-e a vételt: nem
Nem sportmotort hajtok, azért választottam mégis sportgumit, hogy tapadjon. Hogy jobban tapadjon, mint az a hatéves bakelit, amivel a motort vásároltam és lehetőleg jobban, mint egy túraabroncs, hogy legalább ezen ne múljon a kezdő motoros élete. Végül egy ismerősöm tanácsára esett a választás a Bridgestone BT016 PRO gumijára.
Rossz választásnak bizonyult. Nem tapadt. Mindig odafigyeltem a melegítésre, de melegen sem tapadt. Száraz úton sem - így esőben értelemszerűen egyáltalán nem is mertem próbálkozni vele.
Csúszott fékezésnél, kanyarban, körforgalomban, nagyjából minden helyzetben. Kanyarban olyan volt, mintha sűrű taknyon motoroznék, vagyis szépen lassan úszott ki alólam oldalra a hátsó.
Pontosan ugyanazokat a tüneteket mutatta, mint az agyon repedezett levetett gumi.
Amikor egy túranap vége felé egy körforgalomban ismét megcsúszott alattam, akkor már nagyon érzékenyítve voltam a csúszkálásra (aznap is a sokadik volt már) és a körforgalomból kiérve megálltam. Kész, ebből elég, egy métert sem megyek tovább! Valami baj van a motorral: vagy a gumi, vagy beragadt a hátsó fék, vagy a felfüggesztés, mit tudom én, de ez nem normális!
A haverok nyugtatgattak, hogy biztosan csak fáradt vagyok és hallucinálok, a gumi biztosan nem csúszik, mert szinte teljesen új.
Lelombozódtam. Már-már ott tartottam, hogy abbahagyom az egész motorozást, mert egyszerűen nem tudom megszokni ezt a csúszkálást. A szomszéd ötéves gyereke jobban bedönti a biciklijét kanyarban, mint én a motort. Nincs biztonságérzetem rajta, annak meg semmi értelme, hogy folyamatosan parázok, minden kanyarban, minden körforgalomban és minden fékezésnél! Biztosan bennem van a hiba és igaza van a haveroknak: szinte új papucsok, ráadásul a sport kategóriából, neves gyártótól - ezek nem csúszkálhatnak!
De… akkor most tényleg adjam el…? Na jó. Még egy utolsó beruházás. De tényleg az utolsó! Egy pár másik gumi. Otthon már el sem mondom, mert úgyis idegesek már, hogy mennyit költök a motorra. Hosszú keresgélés, olvasgatás, kérdezősködés után: BT016 le, Michelin Pilot Power 2CT fel. Hátha. Aztán ha mégsem, akkor ennyi volt a motoros karrierem, mert beszari vagyok, meg hallucinálok is…
Nos… azóta is motorozok. A PP2CT pedig végre nagyon szépen tapad. Én pedig szépen fejlődöm (már csak 3 mm a majrécsík).
Hát… így történt, hogy egy rossz első gumiválasztás (előzetes tapasztalat hiányában) majdnem végleg eltántorított a motorozástól.
ProblémákCsúszik, mászik, kikívánkozik a motor alól. Melegen is. Száraz úton is.
A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
arsenioBeküldve: 2015. július 28.