Beta Rev 3 5,8 / 10

Beta / Beta Rev 3
gyártási év: 2004
lökettérfogat: 250 köbcenti
ekkor vette: 2007
eddig használta: 2007
km óra állása az elején: 3000
vezetett km: 1500
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 3/10
kényelem: 1/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Ez egy triál motor. Nincs ülése, emiatt érthető, hogy a kényelemre miért adtam 1-est.
A motor jó tulajdonsága az, hogy megbizható. Nem romlott el semmi komoly, a felfüggesztések nagyon jók, és úgy a motoron a pozició megfelelő. A berugó bal oldalon van. Ez van akit zavar, van akit nem. Engem nem zavar, szerintem okkés. Nagyon elégedett vagyok azzal, hogy a mostani hideg napokban is, amikor fagypont alatti a hőmérséklet van, második rugásra már be is indul. Továbbá az is jó benne, hogy a gáz adásra villámgyorsan reagál. Előnye még a motort védő lemez, mely nagyon erős. Sokszor odavágtam éles sziklákhoz, és semmi horpadás nem lett rajta. Csak karcolások.

Rossz benne az, hogy a Beta motorok 72 kg-osak a GasGas és Sherco 69 kilójához képest. Továbbá engem zavart az, hogy a levegő szürő müanyag dobozát nem lehet leszerelni csak a kipuffogó dob és a középcső leszerelése után. Bár végüllis a légszürő dobozt elvileg nem kell leszerelgetni, de engem megnyugtat, ha azt is kimosom a légszürő szivacs mosásokor. Hátránya a kipuffogó cső, mely azért egy picit kiáll és engem már kétszer is rendesen megégetett. De ilyen kicsi helyen máshova nem hiszem, hogy lehetett volna rakni a csövet. Továbbá hátránynak tekintem a kipuff dob felfogatását is, mely szerintem nem eléggé merev. Egy komolyabb hátránya a motornak a kuplung. Ugyanis ez hajlamos letapadni. Eleinte azt hittem, hogy ez csak egy probléma az én motorommal, de aztán más forrásból más Beta tulajoktól megtudtam, hogy ez egy nagyon gyakori probléma, és más olajjal lehet javítani a dolgon. További hátrány, hogy a karburátorban gyárilag túl magasra van állítva a benzin szintje, emiatt nagyon előre dőlt helyzetben (stoppie) túl dús keveréket állít elő, és lefullaszthatja a motort. De ezt egy 5 perc alatt orvosolni lehet, csak a karbiban a benzin szintet alacsonyabbra kell állítani. A hivatalos Beta weboldalon meg van a pontos leírás, hogy hogyan kell beállítani. Mondjuk azt nem értem, hogy miért nem csinálták meg ők maguk a módosítást, miért adják ki a leírást a hivatalos weboldalon.
Összességében nagyon elégedett vagyok a motorral. A triál nem egyszerü sport, nagyon technikás, de ennek a motornak a segítségével már lassan kezdem megtanulni az alapokat.

Erre használta
triál

Javítanivalók
kuplung dekni tömítése, kormány eltört (az én hibámból)

Itt szervizelte
magam szereltem, alkatrészt a Mo.-i importőrtől vettem, illetve külföldről rendeltem. A külföldi rendelés nagyon gyors volt, viszont a Mo.-i importőrre 2 és fél hónapot kellett várjak az alkatrész megrendelése után. Levegő szürő 3700 ft, kuplung dekni tömítése 2100 ft. Kormányt kellett még vegyek, de ez az én hibám volt. 8700 ft a Domino kormány.

A beküldő 1 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: F_Krisztián

Beküldve: 2007. december 25.