Aprilia SR50 Factory 6,4 / 10

Aprilia / Aprilia SR50 Factory
gyártási év: 2005
lökettérfogat: 50 köbcenti
ekkor vette: 2005
eddig használta: 2006
km óra állása az elején: 945
vezetett km: 3000
fogyasztás: 3 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 4/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 8/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 2/10
megérte-e a vételt: nem

Ez volt az első saját motorom, előtte 125-ös motorokat nyűttem, úton mz-t, útfélen meg mindenféle crosst ami a kezembe akadt :)

Azért ez a motor lett, mert ugye van egy hugom is, és amint meglett a jogsija, csak annyit tudott mondani, hogy "énisakarok-énisakarok"! :D

Használtan vettem a motort, külföldről hozták be, aki itt felszisszen az már sejti a lényeget. Nem volt jó vétel, már hazafelé megadta magát, gyertyát kellett cserélni, utána már ment rendesen, első útján 200 km-ert mentem vele, vagyis lábon hoztam haza március idusán ...

Innentől nem volt vele gond, viszonylag jól ment, keveset evett, csak a piaggo blokk volt írtó idegesítő, meg, h nincs olajnyomás visszajelző rajta, ami egyébként majdhogynem felesleges is, mert 3e km alatt, evett vagy 3 decit.

Aztán hugom is elkezdte használni a gépet, aminek sajnos a következménye egy nagy esés lett kb 60-as tempónál, szerencsére nem lett nagyobb baj, az ijedtségen kívül.

Szekszárdra vittük le a motort szervízbe, ahol nagyon készségesen nekiálltak megcsinálni. Ekkor követtük el a második hatalmas hibát (az első a motor megvétele volt). Nem irattunk egy papírt velük, miszerint a motor működött amikor levittük, mert be is indítottuk és járt rendesen, sőt a lábán vittem haza a baleset után. Mikor kész lett, kb 2 hónap (!) után, hazafelé már megadta magát! Megint a gyertyával volt a gond, folyton beköpte ...

Ezután ez volt vele a probléma folyamatosan, max 70 km-et ment az új gyertyával és utána megállt, visszavittük, akkor ígéretet kaptunk, h megvizsgálják, de a végén mindig, kaptam egy új gyertyát, amivel épp hazaértem :S

Ja, igen és a legszebb, h amikor írtam a hivatalos magyarországi aprilia importőrnek a külföldi motorok garanciájával kapcsolatban, akkor a "természetesen világgarancia van a motorjainkra" választ kaptam ami annyit jelentett, h bárhol szervízeltethettem garanciálisan európában, elvileg, mert aztán kiderült, h a kereskedő ezt már nem így tudja, és csak fizessek nyugodtan, mondanom se kell, az egy év alatt kb 7-8 hónapot volt volt szervízben a többit nálam, de a költségeket 200 nem takarja be ... :(

Szóval nem ajánlom senkinek, mert ez nem egy kiforrott konstrukció, nagyon sok gyermekbetegsége van!

Egy jótanácsom lenne: Vegyél Aerox-ot (Yamaha), vagy mindegy, csak japán legyen, sohatöbbet olasz motort. Példának okáért, most vettem egy 250-es Hondát, az ég világon semmi gond vele, ez olyan hihetetlen jó érzéssel tölt el, amit csak a hozzám hasonlóan pórul jártak élhetnek át!

Egy kicsit hosszúra sikerült, de így teljes a kép.

Erre használta
városban, barátnőzés, szervízből elhozatal ...

Javítanivalók
gyakorlatilag ami el tudott romlani, az megtette a magáét :), de viccen kívül,például a nyomásszabályzó, meg különféle elektronikai kütyük, amik miatt 3 litert eszik ... ja csak amit megspórolsz benzinen ráköltöd a szervízben, nem is beszélve arról, h milyen fasza amikor este 7 kor rohadsz le február végén, egy főút szélén ...

Itt szervizelte
Szekszárd után, Baja felé, van egy aprilia szervíz, Front auto a neve, ha minden igaz. Senkinek nem ajánlom, lehúzás az egész, nem értenek a motorokhoz, mikor megmutattam a szerelőnek a kormos gyertyát, (20 km után) azt mondta,h ennek ilyennek kell lennie, mikor kértem, h nézzék át a blokkot, kaptam egy új gyertyát, azt mehettem.
A gyertya is jó drága volt mert ebbe nem volt jó akármilyen gyertya, kb 4eFt volt darabja, amit a szervízbe 7eFt-ért adtak nekem ...

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: delongee

Beküldve: 2007. június 29.