Aprilia RS50 5,6 / 10
Aprilia /
Aprilia RS50
gyártási év: 1994
lökettérfogat: 70 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2009
km óra állása az elején: 1
vezetett km: 1000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 7/10
megbízhatóság: 2/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 9/10
összességében erre értékete: 3/10
megérte-e a vételt: nem
Mindenki azzal baszogatott h mért utálom az Apriliát, így vettem egyet. Mostmár kijelenthetem h nem utálom...
... hanem tiszta szívemből gyűlölöm!
A motort 2009 májusában vettem, külsőleg elég leélt állapotban volt. Motorikusan nagyjából egybe. Első dolgom a blokk szétborítása volt, mint minden frissen vásárolt motornál (még ha a volt tulaj állítása szerint fel is van újítva)
Ami a szétszerelés közben fogadott:
- széthullott főtengelycsapágy
- törött gyűrű
- belehúzott henger
- törött blokkfél
- kókányolt kuplung
- hegesztett harang
- a 6 helyett 4 görgő
- szétfoszlott szíj
Azt hittem idegrohamot kapok ezek láttán, de nem volt mese össze kellett rakni.
1 hónapon belül összejött annyi pénz hogy megrendeljem az új alkatrészeket. Az árak láttán úgy döntöttem h megpróbálkozok a 70esítéssel, mivel nemsok különbség volt az 50 és 70 alkatrészárak közt.
Amit kapott:
- 70es Polini evo II. race hengerszett
- 21es Delorto karbi
- Leo Vince ZX kipu
- csapágyak
- blokkfelek
- görgők
- kontrasztrugó
- kuplung
- varió
- harang
- külsőtárcsa
- malossi szíj
- tömítések
- légszűrő
Csak is kizárólag minőségi cuccokat vettem bele.
Összedúrtam a blokkot, belepakoltam a vázba és jött a járatás.
Ugrunk egy kicsit az időben, a motor bejáratva, jöhet az első teszt.
Nagyon megindul helyből, 100felett megy minden faxa....
.... egy ideig, amikor is bekövetkezik az első hiba.
Tőcsavar szakadás.
menet kifúr, 8as saválló menetesszár esztergál, menetetvág, belecsavar.
Minden faxa egy ideig...
...amikor a motor ciripelő hangal elgyengül majd leáll.
Hengerfej tömítés kifújva.
István ismét útrakél az amúgy is vékonyka tárcájával és vesz egy szett tömítést (mivel csak hfej töm. nem lehet kapni magába) rögtön 1200ft-tal rövidebb is lettem.
Aztán újabb hiba következett. 40es tempónál hatalmas pukkanás, hátranézek, az út teleműanyaggal. Lenézek a blokkra a gyújtásdekni és a hűtés leszakadt és ripityára tört.
Innestől kezdve nemvolt megállás a lejtőn. Jöttek a hibák egymás után.
Felújítás utáni hibák:
- 1x tőcsavarszakadás
- 3x hengerfej tömítés kifújás
- számtalanszor lelazult a hengerfej
- gyűrűtörés
- nehezen vagy egyáltalán nem indult
- hengerrepedés
- szívócsonk törés
- membráncsap átenged
Szerkezetileg nincs vele bajom, a fékek nagyon bikák, világítás faxa, nem ráz, nem üt.
Viszont motorikusan egy rakás F.O.S.!
A motor megvételétől számítva, eladásig kb. 1000 km-t használtam. Mert tovább nem bírta!
Sokféle motorom volt eddig és lesz is, de sztem a lista legalján az Aprilia marad.
Erre használtaMindennapi használatban volt
JavítanivalókSokminden....
Itt szervizelteSaját magam szervizeltem.
Az alkatrészek, nemsokkal kerültek többe mint a simsonhoz, igaz voltak olyan cuccok amik elég drágának bizonyultak.
A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.
Beküldte:
KomarracingBeküldve: 2009. december 27.