Aprilia Atlantic 500 Sprint 8 / 10

Aprilia / Aprilia Atlantic 500 Sprint
gyártási év: 2003
lökettérfogat: 467 köbcenti
ekkor vette: 2012
eddig használta: 2012
km óra állása az elején: 21500
vezetett km: 14500
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 6/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Megtetszett, ezért vettem meg. Volt előtte már néhány robogóm (Honda Silver Wing 600, Honda Jazz 250, Aprilia Atlantic 250, az 50-es gépeket nem említem), meg jó néhány 1000 cm feletti motorom (Honda ST 1300 Pan European, Honda CB 1300, Suzuki GSX 1400, Suzuki Intruder 1500, BMW R850RT,) tehát van összehasonlítási alapom.
Véleményem szerint ez a gép az egyik legjobb választás a nagyrobogók között. Mondom ezt azért, mert nagyon jó a felszereltsége, fedélzeti computer, mely mutat minden szükséges dolgot, mint külső hőmérséklet, pillanatnyi fogyasztás, töltési feszültség, stb. Gyárilag van rajta elakadásjelző kapcsoló. Kombinált fékrendszer. Informatív műszerfal. A műszerfal megvilágítása éjszaka valami fantasztikus látvány! A műszerfal fényereje is szabályozható. A motorja egyszerű, de nagyon jól húz és egyben rendkívül takarékos. Nagyon jó a szélvédelme. Szakadó esőben mentem vele a gyári szélvédővel és nem igazán lettem vizes, sem én, sem az utasom. Az ülése hatalmas, extra kényelmet nyújt a vezetőnek és utasnak egyaránt. A tárolóhely elég nagy, amit kiegészít a gyári háttámlás top-case is. Itt meg kell jegyezni, hogy az ülés alatti tároló rekesz formája, kiképzése lehetne kompaktabb is, mert elég kellemetlen, hogy belenyúlik a hátsó kerékjárati ív. Üzemanyagtartálya elég nagy ahhoz, (16,5 liter) hogy akár 400 km-t is elguruljunk vele. Fogyasztása normális tempónál (90-110 km/h) 3,4-4 liter/100 km. Vezetési élménye kiemelkedő. A futóműve viszont nincs olyan jó, mint az őt váltó Sprint változaté. Gyári felszereltség a bukócső. A motoron sehol nem érződik az egyhengeres motor vibrációja. Több külhoni túrát lenyomtam vele feleségestől együtt, de mindenütt nagy élmény volt a motorozás vele. A kerekei már elég nagyok ahhoz, hogy ne pattogjon az úton, elől 15", hátul 14". A rugózása jó és kellően stabil. Autópályán is simán megállja a helyét, a 130 km/h utazó tempó kényelmesen tartható vele, bár ilyen tempónál már a turbulencia az utasra érdekes "szívóhatást" gyakorol, mintegy megpróbálja felemelni az ülésről. A Sprint változat már eléggé szegényes felszereltséggel lépett a nyomdokaiba. Tavaly ősszel sajnos egy gyenge pillanatomban eladtam. Ám éppen most sikerült vennem egy ugyanolyan színűt és állapotút, mint amit eladtam. Ezt már megpróbálom megtartani és remélem ismét megörvendeztet jó néhány külföldi túrán való élmény motorozással. Nálam a feszültségszabályzón kívül semmi nem romlott el rajta. Ezért azt mondom, ha valaki egy megbízható, rendkívül kényelmes robogót szeretne venni, amely két személlyel is tökéletesen alkalmas hosszú távú túrákra, az nyugodtan vegye meg, nem fog benne csalódni.

Erre használta
Kizárólag hosszú 2-4000 km-es túrákra.

Javítanivalók
Feszültségszabályzó elromlott és kiforralta az akkusavat. Cseréje 20 000.-Ft körül volt.

Itt szervizelte
Magam szervizeltem.
Feszültségszabályzó: 20 000.-Ft.

A beküldő 32 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: Csöpi2

Beküldve: 2013. január 13.