Aprilia Tuareg Rally 125 7,4 / 10

Aprilia / Aprilia Tuareg Rally 125
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 125 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2014
km óra állása az elején: 17000
vezetett km: 3500
fogyasztás: 7 liter / 100 km
teljesítmény: 8/10
megbízhatóság: 7/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 4/10
kényelem: 10/10
összességében erre értékete: 8/10
megérte-e a vételt: nem

Nagyon rá dolgoztam erre a motorra, olcsó volt 120000 ft, már nagyon akartam egy komolyabb motrot és hát ez kerűlt az asztalra...
Jó tulajdonságai: Talán csak én kaptam el, de a motorba majdnem nulla a kopás mértéke, eddig lánc szettet, fékbetéteket és csapágyakat kellett cseréljek rajta. Nekem a motra eléggé igénytelennek tűnik, bírja a kinzásokat persze meg felelő olajjal(Motorex Cross Power 2T), szerencsére nem üzemórás.
Az eredeti fékbetét drága volt hozzá, igy kaptam utángyártottat(sokkal olcsóbb volt), azzal is pont olyan jól fékez.
Teleszkópjai jók, két személyel is boldogan el lehet vele akár erdőben is bohóckodni.
14/48-as áttétellel kapunk egy erős kis nyomatékos motort.
Űlése is nagyon kényelmes, széles, puha, egész napos túrán voltam rajta és semmi zsibbadást vagy fájást nem éreztem.
Az első futóműve amit még szeretek benne, az első féket nagyon lehet érezni vele, ügyesen bánva vele kanyarba sem dob el de viszont jót lassulsz :)

Na de rossz tulajdonság is van, de inkább csak bosszantók: Folyton attól tartok ha valami lessz a váltóban levő fogaskerekekkel honnan tudok újakat rendelni hozzá...
Sokat bajlódtam és még most is a karburátorával, hirtelen gázra fullad.
Egy nagyobb ugratásnál össze koppant az első teleszkópom és az első tárcsa csavarja bele martak a teleszkópba.
Mikor már vettük a teló szimeringek át eresztettek, most kezdett a hátsó teleszkópom is, az is nyomja el a gázt.
Egszer el szakittuk a power szelep kábelt, sehol nem kaptam itt Erdélyben vagy Romániában pót alkatrészet hozzá.
El ütték egy ATV-vel oldalról, a hátsó féknyereg tartó ami csúszik előre ha feszitem a láncot el tört, a féknyereg "lötyög" rajta, kb 200km alatt meg ette az új betétet...
Muszály volt maratunk, mert azt se kaptam hozzá.
A kuplung karom le törött, abból se kaptam eredetit, el szakadt a km óra spirál, na azt még annyira se kaptam.
Szóval én minél hamarabb szeretnék meg válni tőle, mielőtt még nagyobb baja lessz...
Összeégében jó motor, viszonylag keveset eszik (nekem a leg alja 6,2 liter/ 100km, az eddigi legmagasabb 12,5 szóval változó), strapás, hálás ha meg adod ami kell neki viszont nem biztos, hogy kapsz hozzá amit kér.

Erre használta
Laza erdőzgetés, mezei utakon csapatás, sár, hó, víz, egyszer pályára, de nem oda való.

Javítanivalók
Kopó alkatrészek(fék, lánc szett, kerék csapágyak).
Váltó olaj csere mert nem tudtam mióta volt benne a régi.
Karburátorral folyamatos küzködés, km óra spirál el szakadva.
Hátsó kűlső leszorító mert a gumis nem figyelt és szépen el hajlitotta a géppel, igy egy hónap alatt 3 belsőt adtam neki.

Itt szervizelte
Itthon mert nem volt komolyabb baja, amúgy is 2T, a motort is szedtem szét, nem bonyolúlt, néha apám be segít.

A beküldő 5 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: SupeRRetarD

Beküldve: 2014. október 11.