Aprilia AF1 125 Sport Pro 8,4 / 10

Aprilia / Aprilia AF1 125 Sport Pro
gyártási év: 1992
lökettérfogat: 160 köbcenti
ekkor vette: 2009
eddig használta: 2020
km óra állása az elején: 40000
vezetett km: 4000
fogyasztás: 4 liter / 100 km
teljesítmény: 10/10
megbízhatóság: 10/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 6/10
kényelem: 7/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Nah szóval ott kezdeném hogy ez egy Aprilia af1 sport pro tipusú motorkerékpár. Az Af1-ek közül ez a legfiatalabb ami 1992-t jelent és gyárilag limitált kiadású. Ezekben gyárilag hátul gázos állítható teló van illetve elől már az rs-ekből is ismert 40mm-eres forditott villa található amik sokat javitottak az úttartáson, hátra a nagyobb lengővilla miatt belehet rakni a 150-es gumit amit a többi af1-be nem, csak hogy a legnagyobb különbségeket említsem meg nah és persze az idomzat...stb Szerintem a mai napig az eggyik legszebb motorok közzé tartoznak hiába hogy már közel 20évesek, még a mai napig felfigyelnek rá. Gyárilag az eggyik legerősebb 125-ös közé tartozik. Rotax123-as blokkal szerelt ami 6 sebességes, vízhűtéses,öninditós,power szelepes, külön olajzású. Általánosságban az mondható még el hogyha 1x megcsinálja az ember normálisan akkor a világból kilehet vele motorozni! Átlagosan egy dugó élettartam 15ekm-er de ismerek olyat is aki közel 30ekm-ert rakott bele minden hiba nélkül és még most is tökéletesen használja! Csak full szintetkus olajat szabad belerakni és akkor nem lesz gond vele. Röviden ennyit szerettem volna általánosságban az af1-ekről most jöjjön konkrétabban ez amiről írok is:
Mikor megvettem kicsit féltem tőle mert a motorjából erősen csattogó hang jött ki illetve látszódott rajta, hogy nem nagyon volt foglalkozva vele. Amit tudtam róla hogy 160 polini henger van rajta ennyit tudott az eladó is róla mivel ő csak beszámolta valakitől a motort és adta is tovább, Kívülről az összes csavart megkellet húzgálni illetve cserélni, egy alapos tisztítás után látszott rajta hogy még sincs annyira elveszve a dolog.. Úgy voltam vele szétszedem és cserélem ami kell meg bosszantott egy picit a csattogó hang is. Mikor szétszedtem ért a meglepetés hogy a motorja fel volt újítva méghozzá nem túl régen henger,dugó,főtengely,csapágyazások tökéletes, nah jó de akkor mi az a csattogás? Persze a kuplung az az a kuplung kosár be volt verődve teljesen illetve a lamellák is kopottak voltak teljesen úgyhogy az csere. A csere után jó lett. Most jön a lényeg attól hogy 160-as henger van a gépen az nem jelent semmit ahhoz a motort hozzá kell állítani! Amit az esetek 90%-ban nem csinálnak meg mert vagy nem tudják vagy nem foglalkoznak vele. Sajnos ez sem volt hozzá állítva normálisan... Én is több fórom olvasása után jöttem rá hogy hogyan érdemes, így fórumokat olvasva találtam rá a megoldásra! Nah tehát a 160 polinihez ajánlott a 34-es karbi. Esetemben nem volt gond mivel gyárilag is azzal szerelik. A karburátorban a tűt a gyári k57-eset cserélni kell k21-esre!, illetve a fűfúvókát cserélni kell kb 160-170 közötti a jó méret. Nekem 160-as van benne és a keverék csavar pont 2,5-et van kitekerve, Tű csere után érezhetően könnyebben vette a fordulatot a motor! Vigyázni kell mert sokan azért szidják a poliniket mert nem fúvókázzák át a karbit és ezért túlhevül majd megragad, és azt hiszik hogy milyen rossz is ez a henger... Amit ajánlok a külön olajozás kikötése tudom soknak nem fog ez tetszeni de én a 125-ösmben is kikötöttem, igy biztosan benne van az olaj a benzinben, 1:40-es keverék elég neki. Ajánlott a gyári gyertya de semmi esetben sem kisebb hőértékű tehát NGK B10EG. Arrow rezó van még a motoron ami szép öblös hangot add neki.
Menetközben a laikusok csak annyit mondanának kis fordulaton mondjuk 6ezres tartományig hogy megyeget szépen bár így nem nagyon lehet gyorsulgatni, DE mikor eléri a 6-7ezres fordulatott ott érezni hogy valami "készülödik" majd jön a power nyitás és mintha seggbe rúgnák a motort. A hangja ekkor vállik gyönyörűvé illetve ekkor már lehet vele elég rendesen gyorsulni is! kb 11ezres tartományig lehet forgatni ahonnan már nem érdemes tovább pörgetni. Gyorsulás kiválló, nagyobb ccm-eres motorokat is könnyedén meglehet vele fogni. végsebessége kb 170-180 körül van. Fogyasztása értelemes használat mellett olyan 4L körül ezt hosszútávon 100-110nél tudja. Ha csak helyben szaladgálok vele és gyorsulgatok vele akkor olyan 5-6L közötti.
Elég kényelmesnek mondható bár 100km-er után érdemes kicsit pihenni, fékek elég jók rajta meglehet állni vele rendesen. Tankja kb 13L-eres.Kifejezetten jó hogy a hátsó ülés alatt van egy kis tároló oda beférnek a motor papirjai illetve az olaj és egyéb apróságok.
Összességében egy nagyon jó motor én maximálisan elégedett vagyok vele minden tekintetben. Hátránynak mondható hogy kicsit drágák hozzá az alkatrészek bár más motorhoz sem sokkal olcsóbb, és hogy itt a környéken nem nagyon lehet beszerezni hozzá semmit újonnan.
Bármi kérdés van irj nyugodtan!

Erre használta
Túrázgatás, Helyben szaladgálni vele

Javítanivalók
Karburálás, kuplung, fékek,gyujtáskapcsoló,

Itt szervizelte
Sajátmagam

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: zolko87

Beküldve: 2010. augusztus 14.