Aprilia RSV4 R APRC 8 / 10

Aprilia / Aprilia RSV4 R APRC
gyártási év: 2011
lökettérfogat: 1000 köbcenti
ekkor vette: 2013
eddig használta: 2015
km óra állása az elején: 4500
vezetett km: 11500
fogyasztás: 8 liter / 100 km
teljesítmény: 9/10
megbízhatóság: 9/10
szervízháttér, alkatrészellátás: 7/10
kényelem: 6/10
összességében erre értékete: 9/10
megérte-e a vételt: igen

Előtte R6R em volt! Kicsit a motor előéletéről mielőtt belefolyok a részletekbe!
4500 pálya km--rel vettem, most 15000+ pár km van benne.
Használtam pályán, de főleg hétvégi csapatások voltak meg 1 magas Tátra túra. Mindig 300-400 km között mentem vele, ha előkerült a kulcs a hétvégenként, tempósabb a vezetési stílusom minimum 130km/h as utazó párti vagyok de 150 nél érzem jobban magam.

Olajat előttem állítólag 1, max 2 pályanaponként cserélték a gyári előírt Full sintetic AGIP racingre. Én pályázás után mindig, de max 4-5000 km között lecseréltem. Amit nálam kapott az minden esetben Motul Full sint. racing 300V 15 W50- volt. Most télen kompresszió mértünk az összes hengert összevetve a legnagyobb eltérés sem volt több 0,08 bar nal. Az aksira nagyon érzékeny a motor minimum 180-as hidegindító árammal bíró aksinál lehet biztosan számolni arra, hogy beindul, viszont akkor nyugalom, mert mindig be is fog ;) :)

Összességében amit elmondanék róla: mindig mosolyogva ülök és szállok le róla, nagyon szerethető meglepetés motor, mentközben olyan mintha egy tini tesztoszteron túltengett bikára ülne az ember, folyamatosan azt érzi rajta az ember hogy mennie kell. De ki ne ismerné a vehemens olasz szót: AVANTI!
Ajánlom a motort azoknak akik már estek pályán és közúton is mert határaikat feszegették, de leginkább azoknak akik tudják mit mikor mennyire szabad és nem feszegetik minduntalan a határaikat.

Erre használta
túra és pálya is, hétvégi csapatás

Javítanivalók
Szerviz gondok: a kuplung deklinél a bowden visszahúzó rugó alatti szimeringet kellett kicserélni eddig 2x, ami 1000 ft volt, mert kicsit könnyen kikopik és kiszivárog az olaj a kipufra, ami nem esztétikus :) , szerencse hogy nem kell leszedni az egész deklit , csak egy imbusz kulcs és egy célszerszám kell kb 15 perc még ha maximalista is az ember.
A fényszóró kosarait jobb és bal oldalai egyaránt 10.000 km nél besárgítják kicsit az égők a lámpa test belső vízszintes disz felületén belülről, egyébként nem feltünő csak ha keresi az ember de nincs hatással a fényerőre. Intenzív használat (pálya) vagy közúton az idegesebb csuklóval rendelkezők számíthatnak olaj csere között, ami nálam 4-5000 km közúton arra hogy 2-3 dl olajat elcsipeget a gép , ami nem, egyáltalán nem problém, ez normális , kell neki!
A gyári fényezésen a lakk réteget kicsit kispórolták, könnyen lepattan ha nem jól érsz utol egy kamiont murvásabb aszfaltkörülmények között. Éjszaka a világítása kifejezetten jó fényviszonyokkal operál. A gyári plexit azonnal le kell cserélni bubisra, különben nakedeken tapsztalható menetszéllel kell verekdni. A gyári dob meglepően hangosra sikeredett , és szerintem szép is. Két személlyel maximum a strandig mennék vele, viszont sportos testalkatúak 7-800 km ig faszán megülnek rajta 170-185 cm-es magasság között , alatta nem nagyon ér le az ember lába fölötte meg kezd kicsi lenni a motor.
270 km/h felett lehetne kicsit erősebb, de egy PCV5(power commanderel) ez orvosolható és
lözel 200 Le re ha nem többre hízik a gép. Mivel 180Le gyárilag , rengeteg a tartalék benne ,tuning téren, gyárilag eléggé lefojtották. . 270 ig NO COMMENT, elmebeteg jól megy, onnan viszont egy S1000RR elköszön kicsit , versenypályára nincs jobb alternatíva! Az enyém egy RSV4 R változat aPRC elektronikai csomaggal, ennél már minden szériahibát kimostak. A német 50.000 km-ert futott nagyteszten szétkapott testvérét szétvizsgálták és minden kopás a határértéken belül volt. Na már most kicsit az aPRC (elektronikai csomagról) : van már jobb tőle de szerintem csak akkor veszed észre ha rossi vagy marquez a neved! Szuper gyorsan állítható, nagyon pontos és tényleg nagyon sokat segít a neccesebb szitukban, valamint 100% ig megbízható mind a kipörgés gátló, gyorsváltó, egy kerekezés gátló és rajtelektronika is! A motor kezessége és visszajelzései 90 kg ig minden kétséget eloszlatnak bármilyen téren, nekem korábban Yamaha R6R em volt, az nem volt ilyen kezes és fordulékony, pedig az 600-as volt.

Itt szervizelte
Magam, a komolyabbak oláh józsi (debrecen)

A beküldő 10 éve motorozott, amikor kritikáját írta.

Beküldte: 浪人

Beküldve: 2015. január 4.