Martinez úr évtizedek óta meghatározó alakja a motorsportnak és az utóbbi időben nem kis eredmények fűződnek nevéhez. Erőskezű, tapasztalt vezető, aki hazájában már versenyképes csapatot épített, olyat, akivel a világbajnokságon nemcsak számolnak, hanem például tavaly és tavaly előtt fölényesen uralkodott is eredményességével.
A Cseh nagydíj szombati napján Martinez úr hivatalosan is bejelentette, hogy egy nagyon komoly project keretén belül Talmácsi Gáborra építve alapít egy magyar csapatot.
Elmondta, hogy nagyon bízik a csapat sikerességében, és abban, hogy lesznek olyan magyar befektetők, akik a project mögé állnak és legalább olyan sikereket érnek el közösen, mint spanyol alakulatával.
A magyar team csapatfőnöke Martinez úr lesz, technikai managere Gino Borsoi, aki szintén rengeteg tapasztalatot szerzett már ezen a területen. 4 éve koordinálja az Aspar team versenyképes technikai hátterét biztosító feladatokat .
A csapat sportigazgatói posztjának betöltésére Stefano Favarot kérte fel, hiszen eddigi együttműködésük alatt megbizonyosodott arról, hogy Favaro igazán alapos, precíz munkát végez és elismert szakemberré vált a MotoGP berkein belül. „Bízok Stefano tudásában, tapasztalatában. Remekül menedzselte eddig Talmácsi Gábort. Ha valakinek, neki biztosan nem okoz problémát egy teljes csapat kommunikációjának, marketingjének megszervezése. Ismeri a magyar üzleti életet, nagyszerű kapcsolatai vannak, és pontosan tudja, hogy mennek a dolgok a GP világában” – mondta a spanyol csapatfőnök.
Jorge Martinez céljai között szerepel az is, hogy a magyar csapat tagjait magyar szakemberek alkossák, éppen ezért, ha elkészül a magyar pálya, - mely óriási lehetőségeket tartogat az országnak – támogatja, hogy magyar szerelőket, szakembereket készítsenek fel, akik a későbbiekben csatlakozni tudnak az alakulathoz.
„Szeretném elérni, hogy a magyar csapat ne csak azért legyen magyar, mert magyar felségjelzéssel indul a VB-n és mert egy remek magyar versenyzővel áll rajthoz. A dolgozók (szerelők, asszisztensek, hospitality személyzet, stb.) is legyenek magyarok, ahogy az a spanyol alakulatomnál is van. A teljes létszámból csupán 17 olasz származású munkavállaló van, mindenki más spanyol.” – mondta Martinez.
Ami adva van a magyar csapat sikerességéhez: tapasztalt, elismert vezetőség, remek versenyző, hozzáértő szerelőgárda, versenyképes technikai háttér.
Amire szükség van: olyan magyar támogatók, partnerek, akik hosszú távú együttműködésekben gondolkoznak, hogy közösen megvalósítsanak egy magyar álmot.
Előzmények (2008. aug. 16)
Annyit sikerült megtudnunk a menedzsmenttől, hogy egy 250-es és egy 125-ös pilótát indítanának jövőre a Gyorsasági Motoros Világbajnokságon. A 250-es motorra természetesen Talmácsi Gábor ülne, de a 125-ös nyereg sorsa még kérdéses, ahogy az is, hogy a pilóta a magyar reménységek közül kerülne-e ki. Na és milyen festése lenne a motoroknak? Lehet, hogy egy hatalmas MOL logó virít majd rajta.
Kapcsolódó anyagok: