A Balatonring Team Le Mans-ba utazott
A szerződés megszakításának híre Talmácsi Gábor managementje részéről meglepte a magyar csapatot, amely Le Mans-ba utazott, hogy részt vegyen a Francia Nagydíjon.
A nemrégen megjelent sajtóhírekre reagálva, melyek szerződésszegéssel vádolják a Balatonring Team-et Talmácsi Gábor pilótával szemben, a magyar csapat visszautasítja a minden alapot nélkülöző vádakat. Sportkötelezettségeinek teljesítése céljából a magyar csapat teljes személyzetét és infrastruktúráját a Le Mans-i versenypályára szállította, hogy részt vegyen a Francia Nagydíjon, amely holnap veszi kezdetét.
A hír meglepte a Balatonring Team csapatát, amelynek nagy része Franciaországban van tegnap óta. A csapat alaptalannak ítéli pilótájuk, Talmácsi Gábor vádjait, melyek az ebben az idényben nyújtott felszerelés illetve az anyagi eszközök szűkösségére hivatkoznak, több ok miatt is:
Az egyik: a pilóta az első három próbán kitűnő eredményeket ért el, amelyek lehetetlenek lettek volna, ha nem rendelkezne a megfelelő felszereléssel. A második: a belé helyezett bizalom a Balatonring Team vezetője, Jorge Martínez Aspar részéről, aki 2007-ben a magyar pilóta mellett döntött, az előző világbajnokság szerény hozadéka ellenére, és rendelkezésére bocsátotta a világbajnokság egyik legtapasztaltabb csapata, az Aspar Team segítségét, hogy akár világbajnokká válhasson az új, nagyobb kategóriában.
A harmadik, ugyancsak érzékletes példa, ami szintén jelzi Jorge Martínez bizalmát Talmácsi iránt az, hogy elismert és garanciákat is vállaló támogatókat szerzett, a Grupo Miltont,a Logostic Landet és a Sedesát, mely cégek támogatásával egy, kifejezetten az ex-világbajnok személyére szabott csapatot hozott létre. Ily módon, a Balatonring csapata teljes egyet nem értését fejezi ki a magyar pilóta és környezete által tanúsított hozzállással szemben; óriási csalódás számára a jelenlegi helyzet kialakulása.
A Balatonring Team szeretné megköszönni a Grupo Milton és vezetője, Kovács Bence János támogatását, hogy az incidens ellenére sem fordított hátat a csapatnak és továbbra is bíznak abban hogy Jorge Martínez tapasztalata előreviszi a magyar projektet.
Jorge Martinez Aspar: "Az az igazság, hogy semmiképpen sem számítottam ilyen reakcióra. Ebben az évben hoztuk létre az új csapatot kizárólag Gáborra tekintettel. Nehéz volt a projektet kivitelezni, előrevinni de egy pillanatra sem hagytuk abba a harcot, hogy a legjobb felszerelést és leghathatósabb támogatást nyújtsuk. Óriási csalódást érzek, hogy ebbe a helyzetbe kerültem és remélem, amikor mindezen túl leszünk, Gábor rájön, hogy milyen sokat tettünk érte. Természetesen a legkevésbé sem értek egyet a nyilatkozataival, és ha nem sikerül megfelelő módon megegyeznünk, meg fogom tenni a szükséges intézkedéseket, hogy megvédjem az érdekeinket."
A csütörtöki sajtóközlemény
Az évek folyamán hatékony együttműködés alakult ki az Aspar Team valamint Talmácsi Gábor és menedzsmentje között, azonban a szerződés felbontása mára elkerülhetetlenné vált.
Az ok többrétű:
- második motor hiánya,
- médiaképviseleti jogok egyoldalú megváltoztatása.
A 2009. március 31-i sajtótájékoztatón, melyet a Balatonring Team szervezett, még úgy tűnt megoldódik a 2. motorral kapcsolatos probléma, hiszen a csapat új támogatóival közösen – Grupo Milton, Logistic Land, - Martinez úr ígértet tett arra, hogy a szponzorpénzből fedezni tudja a hiányzó forrásokat és a Jerezi versenyen már Talma rendelkezésére fog állni a 2. motor. De nem történt változás a Jerezi-GP-re sem. Minden úgy volt, mint Qatarban, mint Motegiben: egy motor, minimális alkatrészekkel. Az ígéretek, csak ígéretek maradtak.
Majd a menedzsment tudta és beleegyezése nélkül Talmácsi Gábor médiaképviseletéhez fűződő jogok egyoldalúan megváltoztatásra kerültek és minderről megtörtént a média (félre)tájékoztatása is. Ezt követően, valamint azt a tényt figyelembe véve, hogy hiábavalók voltak a korábbi kompromisszumot elősegítő javaslataink, hétfőn éltünk a szerződés által biztosított egyoldalú szerződés felmondási jogunkkal.
Ezt követően a Balatonring Team kedden este kiküldött egy hírlevelet Talmácsi Gábor nyilatkozatával, melyről a magyar versenyző nem is tudott, a nyilatkozat nem tőle származik, illetve Talmácsi Gábor indulását tényként kezeli, holott a magyar motoros nem indul a Le Mans-i versenyen és ezzel a csapata is tisztában van.
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
Az életem a versenyzés. Azonban elérkeztünk arra a pontra, amikor kénytelenek voltunk átértékelni, mérlegelni a helyzetet. Qatar óta folyamatos rajtam a nyomás emiatt, és nagyon nehéz 250 km/h-val száguldani a pályán úgy, hogy az ember tudatalattijában ilyen dolgok vonják el a figyelmet, a kellő koncentrációt. Nem tudom, mit hoz a jövő, de ennél az állapotnál csak jobb lehet.
Stefano Favaro nyilatkozata:
A 2007-es VB szezon óta vagyunk kapcsolatban Jorge Martinez alakulatával és továbbra is úgy tartom, hogy a legjobb döntések egyike volt, amikor aláírtuk az Aspar Team-mel a szerződést. A problémák akkor kezdődtek, amikor a szezon legelején kiderült, hogy még sincs 2. motor. Majd úgy tűnt megoldódik a 2. motorral kapcsolatos probléma, hiszen a csapat új támogatóival közösen – Grupo Milton, Logistic Land, - Martinez úr ígértet tett arra, hogy a szponzorpénzből fedezni tudja a hiányzó forrásokat és a Jerezi versenyen már Talma rendelkezésére fog állni a 2. motor. De nem történt semmi, majd az engedélyünk nélkül egyszer csak harmadik félhez kerültek olyan jogok, melyek évek óta a Faster Management kizárólagos jogai, holott az Aspar Teammel kötött szerződésünk értelmében az érintett feleknek újra kellett volna tárgyalni egy újonnan megkötendő szerződés feltételeit. Gáborral közösen úgy döntöttünk, hogy felmondjuk a szerződésünket és próbálunk másik megoldást találni a folytatásra. Gábor meglévő partnerei élükön főszponzorunkkal a MOL-lal, továbbá a T-Mobile, Henkel Magyarország, Dreher Sörgyárak biztosítottak bennünket támogatásukról.
Kapcsolódó anyagok: