Reménnyel tele vágtunk neki a FIM SUPESTOCK WORLD CUP hetedik, brno-i futamának; ez a remény több dologból táplálkozott: - Két hete indultunk az Alpok-adria futamon, amely nagyon jó edzés volt, vagyis a mostani az első olyan versenyünk, amely előtt volt alkalmunk a verseny helyszínén tesztelni. - a pályát már valamennyire ismertük, versenyeztünk már rajta, ha nem is mentünk még annyit, mint ellenfeleink, de legalább nem az első edzésen kezdtük megismerni - kaptunk még jópár lóerőt, több napot töltöttünk a Full-Gas központi szervizének fékpadján a keverékképzés beállításainak tesztelésével. Ezek fényében úgy érezte csapatunk minden tagja, hogy ez meg kell, hogy látszódjon az eredményeinken.
Csütörtökön hajnalban idult a csapat a verseny helyszínére. A szokásos rendnek megfelelően busz-mosás, sátor-állítás majd gépátvétel volt a napi feladat.
A péntek reggel 9:00 órai első szabadedzés eredményei azt mutatták, hogy ellenfeleink sem tétlenkedtek, mint ahogy eddig egyik verseny előtt sem, vagyis nagyon oda kell tennünk magunkat. Balázs 3, Viktor 4 másodpercre volt az éllovas Van Keymeuen-től, aki majd’ egy másodpercet vert a második Badovini-re. Ez a 21. és a 31. helyre volt elég a negyven fős mezőnyben.
Az első időmérő 15:30-kor kezdődött. A 20. és 28. helyet tudtuk megcsípni, vagyis keveset már tudtunk javítani. A részeredmények elemzésekor derült ki, hogy motorjaink „egészen harapósak” (Balázs a 4. legnagyobb végsebességet tudta motorozni (273,4 km/óra, ami Superbike sebességnek is beillett volna) és vannak szektorok amit gyorsabban tudunk teljesíteni, mint a mezőny második fele.
Ezek a tények hihetetlen lelkesedést öntöttek a csapatba. Mindenki nagyon keményen dolgozott, hogy szombaton képesek legyünk a csapat történelmének eddigi legjobb rajthelyeit megszerezni. A 2. szabadedzés nem hozott komoly változást a 24. és 27. helyet béreltük ki (annak ellenére, hogy végsebességben 3. és a 11. hely volt a miénk), ami egyelőre kissé keserű pirula volt.
A délutáni második kvalifikációs edzés helyezésben ugyan nem hozott kedvező fordulatot, de Balázs 2:08:633-as körideje magyar rekord időnek tűnt, amivel 2,4 mp-re sikerült az elsőt megközelíteni. Rajtpozíciónk a 25. és 31. lett végül, ami nagy csalódás volt az egész csapatnak. Este mély hallgatás borult a sátrunkra, a versenyzők és szerelők fejében nem járt más, csak az, hogy most vagy soha.
(Csapatunk újonc egy világbajnoki rangú sorozatban, magyar csapat a Team Tóth-on kívül még soha nem versenyzett ilyen rangos bajnokságban, egyszerre két magyar versenyzővel és tisztán magyar stábbal végképp nem. Minden csapattag tudta-tudja, hogy az első évben nem könnyű pontot szerezni, de ha sikerül, az óriási lendületet adhat a folytatáshoz. A csapat tulajdonos a vezetőség és a versenyzők ezáltal képesek olyan erőre szert tenni, amelyet máshonnan lehetetlen megszerezni, vagyis meg kell ízlelni a sikert; és akkor még nem szóltunk arról, hogy a folytatáshoz szükséges, hogy a rendező FG SPORT elfogadja a 2008-as nevezésünket, mivel a Superstock1000 a Superbike Világbajnokság legnagyobb túljelentkezéssel megáldott kategóriája )
Kispataki Viktor: "Jó volt ismerős pályán menni és külön öröm, hogy 2 héttel ezelőtt lehetőségünk nyílt edzeni itt Brno-ban az Alpok-Adria futamon. Sikerült nagyjából beállítanunk a futóművet, bár a múltkori edzés és a mostani között van némi különbség.
Ettől függetlenül nagyon jót tett nekünk a gyakorlás a pályán és remélem ezt a holnapi versenyen kamatoztatni is tudom. Az idén először érzem igazán a motort és az is nagyon tetszik, hogy nem tudnak olyan könnyen elmenni tőlünk a többiek. Bátrabban merek csúsztatni a kanyarokban is és az az érzésem, hogy az idén eddig elkoptatott közel 30-35 garnitúra gumi tapasztalatai most értek be, bár az eredmény még várat magára, de mindenképpen optimista vagyok."
Németh Balázs: "Mindenképpen hasznosnak nevezném az Alpok-Adria futam edzés lehetőségét, mivel az a jó néhány kör amit megtettem múltkor lehetőséget teremtett számunkra megtalálni az optimális gumi nyomást, futóművet és egyéb motor beállítást.
Kicsit csalódott is vagyok, mert azt reméltem, hogy a mostani VB futam edzésein gyorsabb leszek, de úgy tűnik ez a meleg nem kedvez a motorjainknak és nekünk sem.
Ettől függetlenül nagyon élvezem a pályát és szerintem egész jól megyünk. A többi majd holnap kiderül."
A verseny napján elviselhetően kellemes meleg időjárás fogadta a Brno-i pályán a csapatokat. A Stock1000-esek az állandó menetrend szerint reggel 9h-kor elsőként gurulnak ki az aszfaltra, hogy megkezdjék a verseny előtti utolsó edzésüket, pontosabban a Warm Up-nak nevezett 10 perces „ébresztő” motorozást.
Eljött az igazság pillanata, melyet a mi esetünkben 12 kör alatt kellett megtalálni.
Nagyon nehéz szavakba önteni, hogy mi is történt pontosan ezalatt a közel 30 perc alatt, melynek végén ott várt bennünket a mámoros eufória. Balázs kívülről legalább 8 versenyzőt rajtolt le a pálya belső felét övező korlát mellett és olyan sebességgel zuhant az első kanyarba, hogy komolyan megrettentünk. „Ez nem jön össze!”
De összejött! És Balázs máris a 17. helyen fejezte be az első kört.
Viktor rajtja sajnos nem sikerült ilyen jól, mivel összezárt előtte a mezőny és egy hatalmas boly közepén fordult be az első jobbosba, de mintha a mai napon megbokrosodtak volna a motorok és a fiúk is sárkány vért reggeliztek volna.
Megállíthatatlanul araszolt előre Viktor is és néhány kör után már a 24. helyért küzdött a rajthelyéhez képest 6 helyet javítva. Balázs mindeközben megállíthatatlanul rótta köreit és a 15. helyen, nagyon meggyőzően motorozott. A célvonalon Viktor - még egy igazi huszárvágással lehajrázta egyik nagy riválisát Jerman-t - a rendkívül előkelő 21-ként haladt át.
Most pedig jöjjön a mai nap szenzációja! A Full-Gas Racing Team 34-es rajtszámú versenyzője Németh Balázs 13-ként ért célba és ezzel nemhogy világbajnoki pontot, hanem mindjárt pontokat szerzett csapatának! Nagyszerű teljesítményt nyújtottak a fiúk ezen a futamon és leírhatatlan örömet szereztek minden motorsportot kedvelő hazai szurkolónak.
Kispataki Viktor: „Igen izgalmas volt az egész futam és bátran állíthatom nagyon-nagyon élveztem. Idén első alkalommal jöttek össze igazán jól a dolgok. Kicsit nehezen tudtam a rajt utáni tumultusból elszabadulni, de amikor végre átrágtam magam a többieken és megéreztem, hogy ma van keresnivalóm, ez szinte megsokszorozta az erőmet és tényleg jól mentem. Végre. Nagyon váratott már magára egy ilyen jó nap. Örülök, hogy a csapatnak ma tényleg összejött. Külön öröm, hogy Bazsi ilyen fantasztikus sikert ért el. Remélem, hamarosan csatlakozhatom a hasonló sikerekhez.”
Németh Balázs: „Fantasztikus, ami ma történt velem, velünk. Csodásan indult és még csodásabban fejeződött be a futamunk. Nagyon jó ritmusban kaptam el a rajtot és a célegyenes végéig vagy 8-10 versenyzőt sikerült megelőznöm. Kicsit majdnem besokalltam a nagy igyekezetben, de ma ez is összejött baj nélkül. Bevallom őszintén, hogy a verseny alatt nem is láttam a többieket akik ilyenkor nekem tábláznak, így csak érzéseim voltak hol állhatok. Bíztam benne, hogy valahol a 16-17-ik hely környékén fejeztem be a verseny és mikor a többiek a nyakamba ugráltak és gratuláltak, még akkor sem tudtam, hogy a 13. helyen végeztem, csak a sátorban értettem meg mi is történt pontosan. Nagyon boldog vagyok, hogy annyi balszerencse és nehézség után végre sikerült megmutatni, hogy több van bennünk, mint amennyi eddig összejött. Csodás hétvége volt.”
Balázs, versenyen elért 2:07:429-es körével nagyon magasra tette a lécet a magyar stockosok között.
Erdős Tamásnak, a csapat tulajdonosának nyilatkozata: „Nagyon örülök a mai eredményünknek, most már biztosan tudom, (ámbár eddig is sejettem) hogy képesek leszünk odaérni a Világ élmezőnyéhez. Nagyon hosszú az út még az igazán komoly sikerekig, dobogós helyezésekig, de most már elhiszi minden csapattag, hogy nem lehetetlen valóra váltanunk álmainkat. (A magyar motorsport legnagyobb alakjának Talmácsi Gábornak már sikerült, aki követte az Ő pályafutását, tudja, mennyire hosszú és göröngyös úton kellett neki is végigmennie) Lassan megtanulja mindenki, hogy minden pillanatban a lehető legtöbbet kell kihoznunk magunkból, és a csapatban nincs helye olyanoknak, akik nem képesek folyamatosan koncentrálni. Ide mindenki nyerni jön.
Köszönjük az eddigi és a további bizalmat támogatóinknak, (Magyar Suzuki ZRT, Erste Leasing, Biofilter, BIO-REC, GP Trade, BÓDIS, Alto Nyomda, Arai, Castrol, RS Taichi, Spidi) örülök, hogy most egy kicsit többet tudtunk visszaadni, mint az első hat futamon; feltartóztathatatlanul megyünk tovább az általam kijelölt úton.”
Kapcsolódó anyagok: