Július 17-én a Pannónia-ringen került megrendezésre az Alpok-Adria bajnokság negyedik fordulója.
A huszonnégy magyar induló közül összesen öten állhattak dobogóra. Kispataki Viktor (Suzuki) a Hungaroring Motorsport Iskola versenyzője második, Dudás Péter pedig harmadik lett a Stocksport 1000 kategóriában. A Supersportban induló Székely Zsolt (Honda) a dobogó második fokára állhatott fel. 125 Sportban Juhász Dávid (Yamaha) ugyancsak második, Győrfi Alen (Honda) a 125 GP mezőnyében pedig a harmadik helyen végzett.
Kispataki Viktor
Az ezres géposztály szombati időmérő edzésein a Team Suzuki kiemelten támogatott versenyzőjének, Kispataki Viktornak sikerült megszereznie a pole pozíciót, így nagy reményekkel vághatott neki a másnapi versenynek. A korábban már az IDM Pannonia-Ringen megrendezett futamán Superbike kategóriában is induló versenyző elmondta, hogy mivel a német bajnokság futamán jó időt sikerült motoroznia a helyszínen, bízik benne, hogy mindenkinél gyorsabb lehet nem csak az időmérőkön, hanem a versenyen is.
Dudás Péter, Kispataki Viktor, Vida Tibor
Az első három helyért a mezőnytől messze elszakadva Kispataki Viktor, Dudás Péter (Suzuki), és a hármasból végül győztesen kikerülő olasz Pellizzon (Aprilia) között zajlott a látványos küzdelem. Így a sorrend tehát a következőképpen alakult: első Pellizzon, második Kispataki, harmadik Dudás. A negyedik helyre Vida Tibor hozta be Kawasakiját, így a magyar díjkiosztón ő is felállható a dobogóra. Varga Gergő (Yamaha) ezúttal a 6. lett, míg Bíró Balázs (Suzuki) a 16-ként fejezte be a futamot.
A Stock 600-ban a negyedik, ötödik, hatodik helyet tudta megszerezni a három legjobb magyar, névszerint Soltész Attila (Suzuki/HMI), Juhász Tamás (Yamaha), és Talmácsi Gergő (Suzuki). A versenyzőkön elmondásuk szerint kifogott a technika. Talmácsi Gergőnek, a Team Suzuki versenyzőjének futómű problémái voltak. A verseny utáni nyilatkozatában elmondta, hogy másfél körig ott volt az első mögött, aztán egyre bizonytalanabb lett a motor irányíthatósága, a gumik is fáradni kezdtek, így többen is meg tudták előzni. Soltész Attila is sokat bíbelődött a futómű beállításával, illetve, ahogy versenytársa, ugyancsak a gumik elfáradását nevezte meg a legfőbb hátráltató tényezőként. Soltész a kisebb kicsúszás ellenére az első helyen végzett a magyar társai között, így elégedetten távozhatott a pályáról. A futamot, csupán három ezredet ráverve a második helyezett osztrák Mario Strutzenbergerre (Honda), Spigariol Olmo (Yamaha) olasz versenyző nyerte, míg a dobodó harmadik fokára az olasz Luca Bono (Yamaha) állhatott. A mieink közül a már említett három versenyzőn kívül Péntek László, Németh Balázs és Lénárt Péter (mindhárman a Talma Motorsport Egyesület versenyzői) a 11., 12. illetve a 17., Kardos Krisztián a 18., Sövegjártó Petra pedig a 22. helyen végeztek.
Székely Zsolt a második helyet csípte meg
Supersportban a következőképpen alakultak a dolgok: a főleg oszrák és cseh versenyzőkből álló tizenöt fős mezőnyben Székely Zsolt (Honda) és Tolnai István (Honda) képviselte hazánkat. Székely Zsoltnak a második helyet sikerült megszereznie, Tolnai pedig ötödikként haladt át a célvonalon.
A Superbike kategória egyetlen magyar indulója, a Rijekában komoly sérüléséket szenvedett, de azóta újra harcra kész Végh János (Honda), a hatodik sorból, illetve a 21. helyről rajtolhatott el. A versenyző a futam alatt a hatodik helyre tudta felkapaszkodni magát, bár még jobb is lehetett a volna a végső helyezés, ha a kilencedik körben nem tűnnek fel a pálya szélén a piros zászlók, és a versenybírók nem állítják le a versenyt az időnként eleredő eső miatt. Mivel a szabályok szerint kilenc kör megtétele alapján eredményt lehet hirdetni, senkinek sem maradt több ideje az előbbrejutásra.
Juhász Dávid
A nyolcadliteresek versenye fantasztikus izgalmakat produkált. Juhász Dávid (Aprilia) az első helyről indulhatott és gyakorlatilag az egész verseny alatt megtartotta vezető pozícióját, mígnem az utolsó körben kicsúszott a kavicságyba. Szerencséjére akkora előnye volt a mezőny többi versenyzőjéhez képest, hogy csak a negyedik helyre esett vissza a malőr következtében. Mivel az esés utáni pillanatban már talpon is volt a fiatal versenyző, bravúros teljesítménnyel, még ezzel együtt is sikerült magát visszahoznia a második helyre. A 125 SP végeredménye tehát: Michal Puskar (Aprilia), Juhász Dávid (Aprilia), Mislav Perkusic (Aprilia).
125 GP-ben Győrfi Alen (Honda) ezúttal harmadik lett. Philipp Eitzinger (Honda) osztrák versenyző tudta megszerezni az első és Robert-Andrei Muresan (Honda) román versenyző a második helyet.
Kapcsolódó anyagok: