A Rockwool-Hummel Team jóvoltából életem eddigi legkeményebb versenyén vettem részt a Sachsenringen. Ez amolyan felmérő jelegű próbálkozás volt, hogy hol tartok, és mit kell még tanulnom.
A mezőny nagyon erős volt, 42 versenyző indult az edzéseken, és természetesen limitet kellett futni. A 600-as világbajnok Teucherten kívül megemlítenék még pár nevet az indulók közül, akik mind Európa legjobbjai. Kezdeném az Alpha Technik Honda csapat két versenyzőjével, Schulten és Oelschlaegerrel, akik a HRC Szatelit csapatát erősítik. A Suzuki Europe Meklaut, és Wegscheidert küldte csatába. A Yamaha egyes számú csapatánál a tavalyi bajnok Nebel, és Hafeneger indult. Itt volt még az Európa Bajnok Scheschowitsch, a többszörös superbike bajnok Hoffmann, a nagyon gyors osztrák Zaiser, és a francia Sebileau.
A Szabó Bregyóval és a Sinkó Gyurival akik a versenyen segítettek úgy saccoltuk, hogy az első húsz menő félgyári superbike csapat, így itt nincs sok keresnivalónk. Főleg azért mert a pályát nem ismertem, slik gumival is most mentem először, s a motorom is superstock Suzuki, ami ránézésre is kevésnek látszott a mezőnybe.
Az első vizes edzésen aztán úgy eldaráltak mellettem, hogy csak na, én azt se tudtam merre járok! A mért edzésen mentem először a slikkekkel, és a 24. edzésidőm szerintem jó volt. Ekkor már sejtettem merre kell menni. Mindenesetre az egyenesben alaposan kikerültek a menők szuper gépei.
Az első futamon jól elrajtoltam, de hamar átugrottak a gyorsabb gépek. Csak húztam a gázt, és éreztem, hogy elég jól megy a dolog. A slik sokkal jobb mint a stock gumi, habár a végére ez is teljesen elfogyott. Szokatlan volt, hogy mindenki nagyon jól megy, és a 21 körös versenytáv (70 km) sem volt kevés. Azért belerázódtam, és a végén még elkaptam a Kawa Germany menőjét. Ezzel 14.-ként megszereztem életem első IDM pontjait.
A vasárnapi verseny rajtja agyrém volt. Én vagy két sort előztem amikor a Teuchert motorja megadta magát, így aztán majdnem beleszálltam. Röpke lökdösődés után csak azt láttam, hogy rengetegen vannak előttem. Gondoltam jobb az elején letudni pár versenyzőt, és a lefelé menő nagyon gyors jobbosba nagyon bedörrentettem, hátha nem maradok le az egyenesbe, és kifékezhetek egy pár versenyzőt. Túlhúztam, és simán lefordultam a vizes fűre. Hát, nem tudom, hogy maradtam a motoron, ami úgy keresztbe állt, hogy a kormányhatároló letört a stajerungról. Persze még vagy 300 métert mentem a füvön, hol keresztbe a betonon mire egyenesbe állt a bringa. Utólag visszagondolva nagyon nagy perecet úsztam meg a 200-220-as tempónál. Visszaestem a 28. helyre, de ezen berágtam, és rájöttem, hogy lehet keresztbe csúszva még rövidebbeket fékezni. Tudtam, hogy már pontszerző helyen vagyok, amikor a leszakadó eső miatt leintették a meccset. Elsőnek én tettem fel a kezem, mert a vizes menés nekem még újdonság, főleg slik gumival. Nagy kár, mert pont utolértem egy bojt, és őket készültem legyűrni. A verseny óta eltelt idő alatt egyfolytában arról szól a beszélgetés körülöttem, hogy mit lehetne elérni az IDM-ben. Sok szakértő szerint az első 6-10-be bekerülni az anyagi, és tapasztalatbeli különbségek miatt lehetetlen. Európa legkeményebb Superbike bajnoksága nem magyar pénztárcához van kitalálva. Szerintem, ha lenne gumi sponzorom, és egy jó superbike gépem, akkor Janival (Szabó János Bregyó) ott lehetnék az elejében. Neki már sikerült az EB-én, pedig abban sem sokan hittek.
Az első futamon az EB győztes Scheschowitschtól 13 másodpercet kaptam 21 kör alatt. Tehát kb. 0,6 másodpercet körönként. A második futamban Meklau 6 másodpercet vert rám, ami 18 körre számolva 0,3 különbség. A tavalyi bajnok Nebel legjobb ideje 1,1 seccel volt jobb az enyémnél, és a legjobb időt futó győztes Schulten is csak 2,6-al volt jobb nálam, az átlagot nézve csak 2,1-el. Jani szerint a futómű, a magnézium könnyű kerék, a spéci fékek, és a 15 Kg-al könnyebb, és 15 LE-vel erősebb motor hozna még 2 másodpercet. Persze én is fejlődnék, ha nem először megyek a pályán, nem először slikkel�stb. Szóval benne lehetne egy csóró magyar a 10-be?! (Csak ne essen az eső!)
Ha az eredményekre kíváncsiak vagytok, a www.idm.de honlapon megtalálhatjátok.
Most hétvégén Rijeka Alpok-Adria, drukkoljatok.
Sziasztok: Viktor
Ja, és szóljatok hozzá!