1. nap
A tesztek az éjszakai versenyre történő felkészülési lehetőséget biztosítják a pilótáknak, ahol szokják a villanyfénynél történő motorozást. Talma számára ez már nem újdonság, hiszen tavaly is részt vett ezen a futamon. A magyar motoros a munka mellett igyekszik átállni a fordított napi beosztásra, hiszen most éjszaka kell top formában lenni és nappal van idő az alvásra, regenerálódásra.
Az első tesztnapon Hector Barbera volt a leggyorsabb, körideje 2.00.547, míg Talma a 7. helyen végezett 2.02.278 idővel.
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
Az első tesztnap utolsó edzésén a 7. helyen végeztem. Igazából nem rossz a motor, de ennél többet tudunk. Ami nagyon érdekes, hogy mindig a használt gumival érem el a legjobb időmet, és nem az újjal. Erre még rá kell jöjjünk, hogy miért van, lehet, hogy jobban meg tudom csúsztatni a motort, vagy jobb érzetet ad a motor. Mindenesetre a ritmusom gyors, de még nem tudok menni egy-két igazán gyors időt, ami a kvalifikációra nagyon fontos lenne. Pár dolgot megértettünk a motoron, és ezeket a második tesztnapra átvariáljuk. Lényegében nem mondom, hogy 100%-ig elégedett vagyok, mert van még mit javítanunk, de egyre jobb minden.
2. nap
A mai teszteléssel véget ért a felkészülés az idei világbajnokság nyitánya előtt a MotoGP mezőnye számára. Ma még komolyabb tét nélkül köröztek a versenyzők a sivatag közepén elterülő pályán, de ugyanakkor persze mindenki törekedett a legjobb eredmény elérésére, hiszen pénteken megkezdődik a 2009.évi Gyorsasági Motoros Világbajnokság.
A losail-i pályán a tapadással gyakran meggyűlik a bajuk a csapatoknak, amikor a sivatag felől fúj a szél és ezáltal finom homokréteget hord fel az aszfaltra. Időnként így volt ez ma is.
A mai edzésnap is hasonlóan a tegnapihoz 3 etapból állt, volt közte kombinált edzés a 125-sökkel és volt kvalifikációs tréning csak a 250-es mezőny számára. Talmácsi Gábor az első kombinált edzésen a 3. leggyorsabb időt motorozta, 2.01.962 idővel, majd az időmérőn a 10. helyen zárt 2.01.772-vel. A nap utolsó edzésén igyekezett még gyorsabb lenni, próbált az előtte haladó szélárnyékában motorozni, amikor az egyik kanyarban kicsúszott alóla az Aprilia. Szerencsére se neki, se motorjának nem esett baja, viszont köridején már nem tudott javítani, így a 12. hellyel (2.02.289) búcsúzott a teszttől.
Talmácsi Gábor nyilatkozata:
Túl vagyunk az utolsó hivatalos teszten, most már az első verseny jön. Nagyon sokat szenvedtünk ma a motor beállításával, nagyon sok beállítást kipróbáltunk, talán kicsit elvesztünk az erdőben és nem tudtuk, hogy mi ebből a kiút. A végén próbáltam menni egy gyors kört, de lehet, hogy kihűltek a gumijaim, mert az egyik féktávon sajnos elcsúszott a motor eleje. Szerencsére nem lett bajom, csak a ruhám horzsolódott le. Sajnálom, hogy negatívan fejeztem be a napot, de hiszek abban, hogy a ritmusom, amit tudtam hozni a tesztek folyamán az jó és jó lenne ott lenni az első 5 között a versenyen.
Kapcsolódó anyagok:
Megvan Talma második motorja - videó