A döntés hátterében a verseny szervezőinek (ASO) döntése áll, miszerint 450 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú motorkerékpárok nem állhatnak rajthoz az embert és gépet próbáló viadalon. Ezzel nem csak a gyári, hanem a privát versenyzőkkel is kiszúrtak, hiszen már csak hat hónap van hátra a rajtig, így mindenki javában készül – írja a meglehetősen sértődött hangvételű sajtóközlemény. Érthetetlen, hogy azok után, amit 2008-ban megtettünk a versenyért (a KTM közbenjárása nélkül aligha sikerült volna újraszervezni a Dakart – a szerk.), így viselkednek velünk. Természetesen minden rendezvénynek szüksége van változtatásokra és fejlesztésekre, de ezeket illik időben közölni a résztvevőkkel. Mattighofenben minden készen áll a gyár és az ötven privát csapat motorjainak legyártásához, gyakorlatilag napok választottak el bennünket az összeszereléstől – nyilatkozta Heinz Kinigadner rali legenda, a KTM motorsport tanácsadója. Persze a döntést elfogadjuk, és mostantól a világbajnokságra és a többi versenysorozatra koncentrálunk – tette hozzá.
Kapcsolódó anyagok: