A Zero egy a jövő villanymotor-nemzedékének egyik legfontosabb szereplői közül. Nemrég jelent meg a cég legújabb modellje, a Zero SR/F, mely egy kifejezetten formás naked (ez nagy szó a gyakran ormótlan villanymotorok között!), erőforrása pedig egy valódi mérnöki remekmű.

Mit tud az új Zero SR/F?

Az erőforrást a Zero által fejlesztett Z-Force villanymotor, ezt a jókora, 14,4 kWh-s akksicsomaggal együtt préselték be a meglepően karcsú, repülőgépekhez is használt alumíniumból készült vázba. A motor így nemcsak könnyű, hanem a kefe nélküli ZF75-10 típusú erőforrással 110 lóerő teljesítményre és 200 km/órás végsebességre képes. Mindezt megspékelve 190 Nm-es forgatónyomatékkal, mely gyakorlatilag elérhetetlen érték az átlagos méretű, benzines erőforrásokkal.

zero-elektromos-motor-gyorsulas-25672
A Zero legújabb fejlesztésű, ZF14.4 lítium ion-akkumulátora és ZF75-10 villanymotorja kapott helyet az új modellben, mely gyorsulásra már tartja a lépést a benzinesekkel, nyomatékrugalmassága pedig egyenesen lenyűgöző

Ha csak cirkálunk vele, akár 320-330 kilométert is megtehetünk egy töltéssel, a gyorstöltővel pedig egy hosszabb kávézás alatt is simán pótolhatjuk az elherdált ampereket, ugyanis akár 12 kW-tal is tölthető a gép.

zero-elektromos-motor-gyorsulas-25673
Nemrég megjelent a modellhez a Power Tank névre keresztelt akkumulátorbővítő, mely további 37 kilométerrel hosszabbíthatja meg a hatótávot

A motort tehát már ismerjük, de tényleg lenyomja a benzines kihívókat? Nos, a 320 kilométeres hatótáv impozáns, ennyit általában nem tudnak a karcsú nakedek, a 190 Nm is verhetetlen érték, és a privát teszten mér 4,02 másodperces 0-100 km/h sprint is elismerésre méltó. Persze tegyük hozzá: mindezt csaknem 22 ezer dollárért nyújtja, amiből vehetünk egy hasonló gyorsulású csupaszmotort (BMW F 900 R: 8995 USD) meg egy vérbeli sportmotort (Kawasaki ZX-6R: 9999 USD), szóval koránt sincs még itt az őrségváltás.

Számolj négyig, és máris százzal suhan. Persze a hatótáv rögtön nem 320 kilométer, ha így nyüstölik...

Utóbbi azért különösen nagy szó, mert ez gyakorlatilag állandó érték: nincs elbénázott kuplungolás vagy vadul ágaskodó motor – csak gyorsul gázadásra, mint egy robogó, és mindig 4 másodperc alatt éri el a százat.