Holnap szavaznak a rendeletcsomagról, mely többek között csökkentené a különbségeket az elektromos meghajtású autók és motorok, valamint benzines társaik között. A tervek szerint ezt úgy érnék el, hogy a szinte hangtalan amperfalókat plusz zajforrás használatára köteleznék, a robbanómotoros járgányokat pedig a korábbitól szigorúbb decibel-érték alá szorítanák.
A cél, hogy az Unió területén egységes határértéket alkalmazzanak az egyes tagállamok, vagyis az Európában újonnan forgalomba helyezett autók és motorok mindegyike teljesítse - kiviteltől és extráktól függetlenül - a szigorúbb normát. A kétkerekűeket kevésbé érinti, de a tervezet kitér az abroncsok által keltett zajra is, így nem csak a kipufogódoboknak, de a felhasznált gumiknak is át kell mennie a szigorúbb próbán, ha február ötödikén elfogadják a javaslatot. Jó hír, hogy a jelenleg használt vasakat nem érinti a dolog, mivel egyelőre csak az újonnan forgalomba helyezett járművek esnének a korlátozás hatálya alá, és a gyártók erre is több éves türelmi időt kapnak, hogy minden tekintetben megfeleljenek az új, szigorúbb feltételeknek.