Az előírás kiötlői azzal indokolták döntésüket, hogy a csendben lopakodó autók kimondottan veszélyesek, például csak a tengerentúlon havonta közel kétszáz gyalogosgázolást okoznak az elektromos hajtású négykerekűek. Az amerikai közlekedési hatóság, az NHTSA szakemberei ezért úgy döntöttek, hogy 2019-től kötelező lesz mesterséges hangot kiadnia a gépeknek, de csak óránkénti 19 mérföldes, azaz 30,5 km/órás sebesség alatt.

zajforrast-szerelnek-az-elektromos-autokra-11051
Egyelőre csak a 4,5 tonna össztömeg alatti járműveket említik a 2018 szeptemberében életbe lépő rendeletben, s azon belül is a több nyomon futókra vonatkozik a szigorítás. Ennek egyik oka lehet, hogy a motorokon külön fejtörést okozhat, hová is helyezzék el az erőforrás hangját utánozó hangszórókat

Azt is szabályozzák, hogy ezt városi zajban is legalább 15 méterről érzékelnie kell a gyalogosoknak, ezért a hangnyomás mértékét is előírták, ami 48 és 58 dB között változik a sebességtől függően. Most a gyárak kreatív zsenijein a sor, hogy előnyt kovácsoljanak a kötelességből, és a vásárlók által gyakran hiányolt motorhangot élethűen próbálják visszaadni a hangszórók segítségével, így eleget téve az új rendeletnek és a leendő tulajdonosok igényeinek.