Különféle sportmotorokat, csupaszgépeket és túramotorokat teszteltünk, sőt olyan is előfordult, amikor túraendurókkal terepre merészkedtünk. Suzuki pályanap Brnóban, BMW találkozó Garmisch-Partenkirchenben, utazás a Nürburgring Nordschleifére, hogy csak pár érdekességet említsek a rengeteg hazai teszt mellett, amelyeket hamarosan itt is láthattok, olvashattok. Ezeken a teszteken mindvégig a Földgömbös X-lite-ot használtam, így most összefoglalom tapasztalataimat.
Az X-802 egyértelműen sportmotorokhoz fejlesztett versenysisak: nagyon hatékonyan szellőzik, de épp ezért zajos, mint ahogy az a versenysisakoknál lenni szokott. Azokon a motorokon, amiken egyenes pozícióban ülünk (túra, naked, stb.) zajosabb, viszont a sportgépeken, ahol előre kell dőlni, a gyorsasági motorokhoz fejlesztett aerodinamikai kialakítás miatt sokkal kevésbé hangos, és ilyenkor a két felső szellőző nyíláson át hatékonyabban áramlik be a friss levegő.
Hogyan válasszunk sisakot?
A belső párnázás anyagminősége nagyon finom, és óriási előnye, hogy hamar kiszárad belőle az izzadtság. Még akkor sem kellemetlen felvenni a bukót, ha előző nap úgy beleizzadtam, mintha leöntöttek volna egy vödör vízzel.
Ez a tulajdonsága, valamint a jól működő szellőzés frissítő hatása nagyon jól jön pályázáskor.Korábban a Nolan termékek nagy problémája volt a párásodás, azonban az X-802 plexije egyáltalán nem párásodik, köszönhetően a sisakhoz alapfelszerelésként kapott, Pinlock rendszerű Top NFRS (Nolan Fog Resistant System) párásodásgátló belső plexinek, valamint a hatékony szellőzésnek. A plexi könnyen nyitható-csukható, ami motorozás közben fontos szempont, és ideális az ellenállása, vagyis se nem akadozik mozgatás közben, se nem csapja le a huzat, amikor azt szeretnénk, hogy nyitva maradjon. Négy állásban nyílik-csukódik, a plexicsere egyszerű és gyors, akárcsak a belső alkatrészek (arcpárna, bélés) eltávolítása és összerakása. Amin viszont még fejleszthetnének, az a látószög. Ez lehetne szélesebb, vagyis kétoldalt nagyobb kivágásra lenne szükség a héjon, hogy periférikus látásunkkal könnyebben átláthassuk a környező forgalmat.
Maga a héj egyébként pontosan ugyanaz a konstrukció, amiben a MotoGP és a Superbike vb versenyzőit láthatjuk motorozni. A 802-esen még egy stabilizáló szárnyat is találunk hátul, és az a meglepő, hogy van némi hatása. Amikor először láttam, azt hittem csak vakítás, de a gyakorlat azt mutatja, hogy az X-Lite mérnökei nem spóroltak a szélcsatornában töltött munkaórákkal, mert az X-802 iránytartása tökéletes. Sosem éreztem olyat, hogy rángatná a fejemet a menetszél, függetlenül attól, hogy sport-, túra, vagy csupaszmotoron ültem.Az X-802-es vitathatatlanul minőségi termék, mind a kidolgozást, mind a használati értékeket tekintve, Carlos Checa különleges Földgömbös fényezése pedig igazán egyedivé varázsolja. Az X-Lite sokat fejlődött az utóbbi években, az X-802-ről pedig eléggé úgy tűnik, hogy ár-érték arányban a legjobb a piacon.
Kapcsolódó anyagok: Képgaléria