Az ismeretlen környezet, a kifogásolható infrastruktúra és a megszokást igénylő pálya nem okozott gondot 125-ös világbajnokunknak, láthatóan gyorsan alkalmazkodott a nem mindennapi körülményekhez, és már a szombati edzésen megmutatta, hogy a legjobb tízben van a helye.
A versenyen - ha lehet -, még gyorsabb volt, és egyenletes köröket futva, jó taktikával a nyolcadik helyre hozta be a Hondát. Ami különösen bizakodásra ad okot, az a véghajrá, amiben folyamatosan gyorsulni tudott Gabesz, így ha lett volna még 1-2 kör, akár az ötödik helyért is csatázhatott volna (az 5-8. hely között alig két másodperc különbség volt leintéskor).
Talma így nyilatkozott a versenyt követően: "Ez volt az eddigi legjobb versenyem, melyen sikerült megszereznem az eddigi legjobb eredményemet is. A reggeli eső miatt nem volt jó a tapadás és verseny közben többször összecsuklott a motor eleje, de igyekeztem 110%-ot kihozni a helyzetből. Az utolsó 2-3 körben végig nagyon jó ritmusban tudtam motorozni a kopott gumikon és ha lett volna még egy-két kör, reális esélyem lett volna harcolni a 6. helyért is, de így sem panaszkodok;) Jókat meccseltem Foretval és Antonellivel. A csapat is és én is nagyon boldog vagyunk. Sokat dolgoztunk a hétvégén is, sok új tapasztalatot szereztünk és megint előreléptünk egy fokkal. A 8. hellyel 8 pontot szereztem, így öt verseny után összesen 26 pontom van és az összetettben is előreléptem a 18-ról a 14. helyre!"
A többi magyar is szívósan küzdött, de a műszaki gondok miatt az ő dolguk sokkal nehezebb volt: Németh Balázs csak a mezőny hátsó régiójából rajtolhatott, így neki a pontszerzésért is tucatnyi versenyzőt kellett legyűrnie. "Németh Balázs #38: „A tegnapi kvalifikáción mentem a legjobb időmet, ezért az akkor használt konfiguráció mellett tettük le a voksunkat. A rajtom sajnos nem volt túl jó, nem nyertem pozíciókat, sőt az első körben egy helyet veszítve, 28-ként haladtam át a célvonalon. Szerettem volna jól rajtolni, hogy ne kerüljek bele a tumultusba és ne szakadjak le a középmezőnytől. Ez most nem sikerült. Ez után jó pár körig beragadtam az egyik versenyző mögé, akit csak a 13. körben tudtam megelőzni. A következő kilencben még két pilótát sikerült ’legyűrnöm’, de ez csak a 20. helyhez volt elég. Ezen a pályán most nem tudtam kihozni többet sem magamból, sem a motoromból, de már várom Nürburgringet, ami a kedvenc pályáim egyike. Remélem, hogy ott jobb eredményt tudunk majd elérni!”
Tóth Imre bizakodva várta a startot, mivel a warm-up során a 14. helyet motorozta, de őt végül egy hiba fosztotta meg a pontszerzéstől: Tóth Imre #10: „A pontszerzés nem jött össze. Már a verseny elején nagyon sok problémám volt a tapadással, ami miatt az első körben ki is sodródtam. Emiatt az utolsó helyre estem vissza és gyakorlatilag itt el is úszott az egész. Több versenyzőt is sikerült megelőznöm, de ők lassabbak voltak nálam az edzéseken. A motorom erős és gyors volt, de a futóművem nem volt jó. Nagyon rosszul mentünk ezen a pályán az egész hétvégén. Nürburgringen mindenképpen másképp kell teljesítenünk! Ez a moszkvai viszont nagyon nem a mi pályánk volt! Próbáltam végig nyomni és a verseny utolsó harmadában gyorsultam is, de a gumik nagyon elkoptak, az első abroncs teljesen szét is ment. Akár merre is állítottunk, nagyon nem találtuk a megfelelő megoldást. Azt hiszem, a legtöbb, amit tehetünk most, hogy a következő
futamra koncentrálunk!”
Most két hét pihenőt kapnak a versenyzők és a csapatok, hogy visszatérjenek Németországba, ahol szeptember 9-én folytatódik a világbajnokság - három hétvégét teljesítenek még a srácok az idei szezonban, a Superbike VB október hetedikén, Magny Cours-ban búcsúzik a 2012-es idénytől.