Európai idő szerint vasárnap éjjel kezdetét vette a Superbike világbajnokság. Sajnos mi magyarok elveszítettük indulóink többségét, így csak Tóth Imrének szurkolhattunk, de ő mindössze a 28. helyről vághatott neki a 15 körösre kurtított futamnak.
Nos, izgalmakban azért így sem volt hiány, hiszen a rövidebb távon igazán nem spóroltak a srácok, és a győzelemért is egészen az utolsó körig ádáz csata folyt a világbajnok Sofuoglu és Lowes között. Végül a török rutinja tűnt döntőnek, ugyanis a kawasakis versenyző még az utolsó körökben is robbantani tudott, és a hajrá előtt közvetlenül futott még egy leggyorsabb kört, amivel meg is szerezte az újabb elsőséget. A nap vesztese a visszatérő MV Agusta, hiszen Rolfo akár a dobogóig is menetelhetett volna a vörös csodával, ám a technika kevéssel a vége előtt megadta magát, így pont nélkül zárta a hétvégét. A pontszerzés a Team Toth istállónak sem sikerült, mivel Imi csupán huszonkettedikként zárt Phillip Islanden, míg csapattársa már a futam legelején kiesett a versenyből.
A nagyok között sokan az olasz márka győzelmét tippelték a hétvége előtt, igaz, inkább a Ducatinak adták volna többen a megelőlegezett trófeát, mégis az Aprilia diadalmaskodott a szezonnyitón. Persze ehhez kellett Checa hibája is, aki egy elnézett féktáv végén belerohant Melandriba, és az ütközés után eszméletlenül feküdt el a földön... Valós ellenfelek híján vörös-feketébe öltözött a dobogó, Guintoli, Laverty és Fabrizio lefoglalta magának - és az Apriliának - a dobogót, ráadásul egészen szoros, alig három másodperces különbséggel ért célba a trió.
A második futamon a sérült Melandri azért tudott szépíteni, így behozta a BMW-t a harmadik helyre, ám a győzelmet ezúttal sem vehette el az Aprilia Racing Team pilótáitól, ezúttal Laverty és Guintoli sorrendben értek be a noalei brigád versenyzői.
Most közel két hónap szünetet kapnak a srácok, hogy kiheverjék a szezonkezdet fáradalmait és bukásait, majd Spanyolországban tér vissza a mezőny április közepén, hogy akkor már a Superstock és a betétfutamként rendezett EJC (European Junior Cup, Honda CBR500R márkakupa) társaságában folytassák a küzdelmeket.