Szombatra virradóan a motor új elektromos alkatrészeket kapott: akkumulátort, kábelköteget és szenzorokat, ennek ellenére a reggeli időmérő edzésen Viktor nem tudott mért kört teljesíteni. Gépe ugyanúgy dadogott, mint a tegnapi nap folyamán. Az időmérő alatt további szenzorokat cseréltek és egy alap gyújtástérképet kapott a 13-as rajtszámú paripa. A mezőny eközben gyorsult, így Viktor visszacsúszott az utolsó rajtpozícióra. A délutáni szabadedzésre ismét szenzort cseréltek a szerelők, miután több Hondás alakulattal tapasztalatot cseréltek. Ten Kate szerelői elmondták, hogy ők is jártak hasonló cipőben, volt mikor edzésenként cserélték a vezérmű tengely jeladót.

kispataki

A szabadedzésen már többet bírt a motor, mint az időmérőn, így is csak egy mért köre volt Viktornak: 2.04.9. Pozitívum, hogy top speed tekintetében felzárkózott a mezőny végéhez, 272 km/h-t mértek neki. Kispataki Viktor: „A motor dadogását orvosolnunk kell holnapra, és nincs veszve minden. Bár az utolsó helyről rajtolok, tavalyi köridőmmel két pilótát magam mögött tudnék, ami még össze is jöhet. Bár hatalmas hátrány, hogy az edzéseken kevesebb mint harminc kört teljesítettem, szeretném maximális teljesítménnyel meghálálni a támogatóim és szurkolóim belém vetett bizalmát.”

A motor készül a vasárnapi megmérettetésre, és reméljük, hogy sikerül a probléma forrását megtalálni és helyrehozni. Ez esetben Viktor két futamon is bizonyíthat délben és fél négytől, amit az Eurosport élőben közvetít.

Forrás: Viktor Management