Évtizedek óta nem volt ilyenre példa, hogy egy superbike-os újonc - a pole-t leszámítva - mindent megnyerjen élete első versenyén. Márpedig Bautistának sikerült a teljes mezőnyt maga mögé utasítania, ráadásul még csatáznia sem kellett ehhez. Egyedül az idén új elemként bekerült, félig-meddig mért edzésként is funkcionáló sprintfutamban tudta megszorongatni őt Rea, de az első és harmadik összecsapásban egyszerűen nem volt ellenfele. Tisztán látszott, hogy a kimotorozott 12-15 másodperces előny tulajdonképpen csak biztonsági tartalék volt, és a Ducati friss igazolása ennél nagyobb távolságra is ellóghatott volna az üldözőktől. Az összecsapások részletes végeredményei itt találhatóak.
A szenzációra éhez újságírók máris új világbajnokot kiáltottak, ami nem ördögtől való gondolat a körönként nagyjából egy másodperces előnyt látva, mégis erős túlzás mindössze egy verseny alapján leszögezni. Emlékezzünk vissza, hogy 2018-ban a fordulatszám-korlátozások dacára egyeduralkodó Kawasaki még ennél is rosszabbul szerepelt Phillip Islanden (Rea egy második és egy ötödik helyet szerzett), majd év végén közel kétszáz pontos előnnyel (!) lett világbajnok, miközben a helyosztókról 20-30 pontos különbségek döntöttek.
Szóval korai még temetni „a királyt”, ellenben már most örülhetünk, hogy a Kawasaki mellett legalább három dobogóesélyes márkát látunk a rajtrácson, beleértve a Ducatit, a gyári és - látszólag privát - Yamahákat, valamint az edzésen négy tizedes lemaradással negyedik helyet elérő BMW-t.
Ismét egy rendhagyó pálya következik a naptárban, nevezetesen Thaiföld (március 17.), majd jönnek a valódi erőviszonyokat felfedő klasszikus körök, Aragon, Assen és Imola - már alig várjuk!