Hajlamosak vagyunk elbagatellizálni a vállalkozások kisszériás elektromos motorjainak jelentőségét, de ne feledjük, hogy ma már simán kinőheti magát egy startup-cég, és egy igazán egyedi ötlettel komoly szeletet hasíthat a villanymotorok – egyelőre nem is olyan nagy – tortájából. A Volconnál azt találták ki, hogy leginkább a természetben okoz feszültséget a zaj- és füstszennyezés, ezért terepmotorok és terepjárók elektromosra alakítását tűzték zászlajukra.
Volcon Grunt: villámgyors, hangtalan terepmotor Texasból
Az első kézzelfogható eredmény a legendás Rokon Trailbrakerre hajazó motor, ami a mérnökök elmondása szerint 98 km/órás csúcssebességre képes. Nem is csoda, hogy így megy, elvégre 101 Nm-es forgatónyomatékkal büszkélkedhet, így a gyorsulása is parádés - alig hat másodperc nulláról százra.
Emellett már-már hihetetlen, hogy 163 kilométeres hatótávot ígér a cég, bár a villanymotorok elméleti hatótávja pont olyan egzakt és hihető érték, mint napjaink benzines autóinak fogyasztása... Viszont az kifejezetten jól cseng, hogy egyszerű hálózati konnektorról két óra alatt 80%-ra feltölthető az akksi, bár arra azért kíváncsiak lennénk, hogy hány amperes az a hálózat, ahonnan egy 160 kilométeres hatótávú motor két óra alatt feltölthető. Emlékezzünk csak: a Harley-Davidson LiveWire egész éjszakán át lóg a kábelen, hogy újra 235 kilométert tehessen meg városban vagy ennek nagyjából felét, ha igazán megkergetjük.
Végül kiemelték, hogy az akksi cserélhető, ha folyamatos használatra venné valaki a gépet, és természetesen IP67 védelmű a motor, hogy bátran megmeríthessük a nagyobb erdei tócsákban is. Bármilyen hihetetlen, alig hatezer dolláros bevezető áron dobná piacra a Voxan a Gruntot, ami valóban hihetetlen a villámgyors töltést, a remek gyorsulást és a nagy hatótávot ismerve. Akárhogy is, tavaszra kiderül, hogy csak egy újabb elvetélt ötlet vagy az olcsó terepezés új alternatívája lesz az elektromos Grunt.