Miközben a legtöbb járműosztály értékesítései nőttek az elmúlt esztendőkben, a motoroknál be kellett érnünk stagnálással, majd egy szinte érzékelhetetlen szintű emelkedéssel. Egészen 2018 derekáig alig mozdult valami, ám egy éve hirtelen mindenki úgy döntött: motorozni akar.
Jelentősen nőttek a hazai motoreladások
Egy ideje már remélhettük, hogy felderül a fény az alagút végén, hiszen a Datahouse adatai szerint a 2320 darabos 2017-es eladások 3022-ig szaladtak tavaly decemberre. Ehhez képest a 2019 áprilisáig eladott 1369 darab már-már szenzációszámba megy, mivel ez közel 55 százalékkal múlja felül 2018 azonos időszakát és több mint kétszerese (!) a 2017 tavaszi értékesítéseknek.
Egyébként hagyományosan április, május és június hónapokban kel el a legtöbb motorkerékpár, most áprilisban például 523 darab kétkerekűre akadt vevő, miközben tavaly csak 409, 2017-ben pedig 292 darabbal zárt a tavasz második hava. Ami az egyes szegmenseket illeti, a crossoverek viszik a prímet, közel 29 százaléknyi piaci részesedéssel.
Hazai márkarangsor - a legnépszerűbb 15 gyártó (2019. január-április)1. HONDA 3782. BMW 2053. YAMAHA 2024. SUZUKI 1965. KAWASAKI 666. KTM 467. HARLEY-DAVIDSON 448. KEEWAY 339. DUCATI 3210. TRIUMPH 3211. VESPA 3112. PIAGGIO 1713. CF MOTO 1014. BENELLI 915. MOTOWELL 9
Nem meglepő, hogy ebbe az osztályba tartozik a legkelendőbb típus, a BMW R 1250 GS is: 88 ilyen túrázóra tettek magyar rendszámot, vagyis a 1250 GS egy az egyben átvette a stafétát az elődtől, és folytatja diadalmenetét a piacon. Második lett a Suzuki DL 650 (77 db), majd két Honda, a PCX 125 (62 db) és az NSS 300 (55 db) következik, ötödik helyre pedig a Yamaha MT-09 (35 db) futott be.
Az idei márkarangsort egyébként a Honda vezeti, kiemelkedően sokat, 378 darabot értékesítettek a japán márka modelljeiből. Másodikként a BMW következik 205 darabbal, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Yamaha áll 202 darabbal.