A blokkolásgátlók tömeges elterjedésével ma már kétkeréken is biztonságosan kivitelezhetők a vészfékezések, jóllehet, a vezetéstechnikát nem pótolhatja az egyre fejlettebb segédlet. Legyen szó ABS-szel felszerelt vasról, vagy idősebb, egyszerűbb motorról, a lényeg nagyjából ugyanaz. Az első és a hátsó fék kombinált használatával maximális tapadást kell elérned - mely főként az első keréknél fontos -, hogy minél jobban kihasználd a gumiabroncs adottságait. Ehhez feltétlenül szükséges, hogy ne hirtelen húzd meg a fékkart, inkább a fékerő folyamatos növelésével engedd „terülni" a gumit, mely így nagyobb felületen és jobban tapad, s ezáltal nehezebben is csúszik meg.
Azonban bármennyire is ügyesen lassítasz, az autók előnyét, a négy abroncs jókora felfekvőfelületét aligha hozhatjuk be az egyes praktikákkal, így csak a csekély tömeg, illetve a precíz, jól adagolható és harapós fékrendszer segít minket, hogy ne csak gyorsulás, hanem lassítás terén is jobbak legyünk az autóvezetőknél. Az alábbi videóban két blokkolásgátlóval felszerelt járgányt tettek próbára - korántsem laborkörülmények között -, hogy eldöntsék, vajon két- vagy négykeréken rövidebb a fékút?
Hiába, a fizikát nem lehet becsapni, hiszen ahogy a könnyű motorok rajtkészsége jobb, mint az egy-két tonnás autóké, úgy lassítás közben is sokat számít, hogy a hatalmas tárcsáknak jóval kisebb lendületet, mozgási energiát kell felemészteniük. A motor - bár nem tartozik éppen a legkeményebb fékrendszerrel felszerelt superbike-ok közé - így is több mint öt métert (!) vert a kocsira, s tudva, hogy miként változik a fékút a sebesség növelésével, ez a különbség akár meg is sokszorozódhat, ha nagyobb tempóról kell hirtelen megállnunk.