Persze akik a kilencvenes években kétütemű 125-ösökkel kezdték pályafutásukat, azok elnézően megmosolyogják a 23,5 lóerős csúcsteljesítményt, hiszen a talján nyolcadliteresek már akkor 30-40 lovat préseltek ki magukból, igaz, nem is kellett teljesíteniük az Euro 4 előírásait. Miként azt a márkától megszokhattuk, nem is az eddigi legnagyobb teljesítmény az egyetlen újítás, hiszen az idei Vespák vásárlói már teljes LED-világítással, még kényelmesebb nyereggel és színes, 4,3 colos TFT-kijelzővel vehetik át új motorjukat.

vespa-gts300-hpe-21002
Ez a divat - a nyers erőnél sokkal fontosabb, hogy okostelefonnal összekapcsolható, „trendi” műszeregységet és látványos nyerget kapott az új Vespa Granturismo Sport, azaz GTS

A HPE (High Performance Engine - Nagy Teljesítményű Erőforrás) öt modellhez lesz elérhető (Vespa GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS SuperSport és a Vespa GTS SuperTech), melyek nemcsak fürgébbek elődjeiknél, hanem simán teljesítik a jelenleg érvényes környezetvédelmi normákat, sőt az alig egy év múlva életbe lépő Euro 5 szigorú előírásait is. Ami a formatervet illeti, éppen csak átfésülték a jól ismert „karosszériát”, ezáltal a motor kísértetiesen hasonlít a fél évszázaddal ezelőtt megjelent elődökre, melyek már akkor is egyet jelentettek a stílusos és sportos robogókkal.