Budapest középpontjában, a Millenáris Sportpályán álmodta meg pár éve Noszvai úr a magyarok "Goodwood"-ját, aminek azóta már külföldön is híre ment, így nem meglepő, hogy sok nem magyar rendszámú járművet is köszönthettünk az idei Velodromon.
A 416 méter hosszú oválpályát ilyenkor bő fél napig ellepik a korhű ruhába öltözött sofőrök, illetve veterán járműveik, valamint a patinás masinák iránt érdeklődő látogatók. A legkisebbektől a legidősebbekig, aki csak teheti, felölti a sok évtizeddel előtti viseletet, így láthattunk szerelőruhásokat, hippiket, Flinstone jelmezt és persze régi motoros ruhában feszítő büszke versenyzőket is. A hangulatot tovább fokozza, hogy korhű zene - a rögtönzött orsós magnó gyűjteménynek köszönhetően - igazán autentikus készülékből szól...
Nyitást követően a pálya közepén parkolhattak le a járművek, de mára annyira népszerű lett a rendezvény, ha így növekszik a közönség, lassan nem lesz elegendő a hely a százszámra érkező gépcsodáknak! A betonplaccon többet között meg lehetett megcsodálni Szabó II László motorjait, és a nagyszerű versenyzővel dedikáltatni lehetett Ocskay Zoltán, az első magyar GP győztes életét összefoglaló könyvet is. Óriási érdeklődés kísérte motorjai járatását, komoly tömeg tornyosult a sátor körül, hogy egy pillanatra láthassa az életre kelő gépet.
Sárvári Zoltán elhozta az 1952-ben egyetlen példányban készült Csepel Cyklomobilt, ami egy Csepel 125/49-es alapjaira épült a robogógyártás hajnalán. Sorozatgyártásba sajnos nem került, pedig ki tudja, mi lehetett volna belőle...
Később az egyik legérdekesebb Pannónia, egy teljes menetfelszereléssel ellátott rendőrségi P21-es is körözött a betoncsíkon, ráadásul a nyeregben egy korhű rendőri felszerelésbe öltözött motoros ült! Meglepő sebességgel üldözte a többieket, a motor mozgásán jól látszott, tényleg a kor elfogójárművét csodálhatjuk éppen.
Rengeteg egyedi, különleges, meghökkentő építést is kihoztak az alkotók. Ezeket látván az ember először ledöbben a szokatlan megoldásokon, de azután rájön, hogy ez valami csodás! Pont egy ilyen vasra van szükség, hogy megidézzük a kor szellemét, és valóban átszellemülve körözzünk, megízlelve kicsit egy letűnt időszak élményeit...
Láthattuk az Opel egyetlen motorkerékpárját is, 496 köbcentis OHV motorral, 1928-ból, egy eszméletlen pici Benelli minimotort, szíjhajtásos kéthengeres versenygépet az 1900-as évek elejéről, robogósokat, kerékpárosokat, no meg itt volt a Riga Klub is, hiszen most ünnepelték fennállásuk tizedik évfordulóját, s felajánlásuknak köszönhetően a rendezvény végén tombolán lehetett megnyerni a kiállított csodaszép Riga 16-ot.
Ismét nagy élmény volt a Velodrom, és a tömeget látva biztosra vehetjük, hogy még sokáig folytatódik ez a nagyszerű hagyomány, minden évben randevút szervezve a veterános közösségnek és a koros masinákért rajongó látogatóknak.