Nyílt titok, hogy muszáj kezdeni valamit az egyre népszerűbb e-kerékpárokkal és rollerekkel. Nem véletlenül faggatták erről a miniszterelnökséget vezető minisztert is, aki azt válaszolta, hogy
a következő hetekben, legfeljebb hónapokban döntenek, s még idén életbe lép a rollerek és bringák eddigiél átfogóbb, naprakészebb szabályozása.
Az egyelőre nem derült ki, hogy járdán, kerékpárúton vagy nemes egyszerűséggel az autók között kapnak helyet az apró rollerek.
Szigorúbb Btk., naprakészebb KRESZ
Az is kiderült, hogy elsősorban az új járműfajták, például az elektromos és benzines rollerek elterjedése miatt volt szükség a reformokra, hiszen ezek szabályos használata nem volt egyértelmű a tulajdonosoknak a jelenlegi KRESZ alapján. Emellett a bringák és elektromos kerékpárok jogi hátterét is rendeznék, hiszen ezekből is több százezer fut hazánk útjain. Persze ha szó szerint értelmezzük az előírásokat, akkor eddig sem lehetett kérdéses, hogy mi a helyzet a rollerekkel, hiszen az itthon futó apróságok gyakorlatilag 100%-a nem jármű, így közúton nem is használható, mégis ezerszámra látunk ilyen gépeket a városokban. A tekerés nélkül elinduló elektromos kerékpárok és robogók helyzete teljesen más, hiszen ezek többsége legálisan fut közúton, már ha a szabályoknak megfelelően, azaz bukósisakban, jogosítvánnyal vezetik.
Ennél is nagyobb horderejű változás, hogy nemrég jelentősen szigorították a Btk.-t, így május közepétől
már nem szabálysértés, hanem bűncselekmény eltiltás hatálya alatt vezetni.
Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy akitől korábban elvették a jogosítványát vagy eltiltották az autózástól, mert soha nem volt vezetői engedélye, az jó eséllyel rácsok mögé kerül, ha újra autóba vagy motorra ül. Az intézkedés célja, hogy akit egyszer jogerősen eltiltottak, az véletlenül se sodorjon veszélybe másokat.
Persze sokan szkeptikusan fogadták a szigorítást, azzal érvelve, hogy itthon „nem divat” letöltendő szabadságvesztést kiszabni közlekedési kihágások miatt Nos, a rendőrség és az ügyészség máris rácáfolt erre, ugyanis egy nap alatt 22 (!) ügyben hozott ítéletet, és
három vádlottra 5 és 22 hónap közötti, letöltendő szabadságvesztést szabott ki, egy felfüggesztett szabadságvesztést kapott, kettőt pedig elzárásra ítéltek.
Ráadásul olyannyira komolyan vették a szigorítást a hatóságok, hogy a május 29-én lebukott, eltiltás alatt vezető sofőrök őrizetbe kerültek, s egyenesen onnan mehettek a bírósági tárgyalásra.