A motorsportrajongók szeme láttára vált meglett férfivá a kölyökképű, szeleburdi motoros, aki előbb elképesztő vakmerőségével, majd - az ebből fakadó - bukásokkal hívta fel magára a figyelmet. A kezdeti botladozásokat követően végül 1996 augusztusában, első GP-szezonja derekán bebizonyította, hogy igenis számolni kell vele a jövőben. Hamar beváltotta a hozzá fűzött reményeket, és megnyerte a brünni nagydíjat, igaz, a felvillanás után ismét a látványos perecek miatt maradt emlékezetes az idény.

Mi más lenne a megszállottság, ha nem az, hogy a kizárólag motorversenyzéssel foglalkozó srácok szabadidejükben is egymást gyepálják? Itt éppen Rossi látja vendégül riválisait saját pályáján

Elképesztő diadalmenet

Nem úgy a következő szezonban, amikor 15 futamból 11-et nyert meg (!), 321 ponttal letarolva a legkisebb kategória mezőnyét, s bezsebelve első vb-címét. Ezt a bravúrt még nyolcszor ismételte meg, trófeát szerzett a kétütemű, ötszázas érában, majd a négyüteműek között a Honda és a Yamaha nyergében összesen hatszor lett ő a világ leggyorsabb motorosa.

valentino-rossi-36-4088
Sokan értetlenül álltak a döntés előtt, mikor Rossi a topcsapattól a fejlesztésre szoruló Ducatihoz igazolt. Utólag nem is nevezhető sikeres kitérőnek az olasz istállónál tett látogatása, de bírálni sem lehet érte - valószínűleg minden világbajnok álma, hogy egy hazai motorral érjen fel a csúcsra

A Doctor egyébként mostanában éppen az idei versenymotor fejlesztését végzi, s mi tagadás, akad is teendője, hiszen a sepangi teszt utolsó napján - legjobb yamahásként - csak a negyedik helyen végzett, a két HRC-pilóta és a ducatis Iannone mögött. Lemaradása azonban nem volt tetemes, és úgy tűnik, humora sem kopott meg az elmúlt években, hiszen ezúttal is ügyesen kivágta magát, amikor az eredményekről kérdezték:

- Elégedett vagyok a motorral, mert a zsákutcák mellett sok jó beállítást és alkatrészt is találtunk, összességében tehát pozitív volt a nap. Csak egyetlen negatív tényezőt említhetnék, ami nem más, mint Marquez tempója - fűzte hozzá a 36. születésnapját ünneplő olasz.

valentino-rossi-36-4090
Raliban és a Formula-1-ben is szerencsét próbált, s tempóját látva úgy tűnik, a négykerékhez is van érzéke

Hozzátette, hogy nem bánkódik a teszteredmények miatt, sőt motiválja, hogy a Hondák egyelőre fürgébbek náluk, hiszen ez újabb és újabb fejlesztésekre ösztönzi őket, hogy március végén, a katari évadnyitón már felvegyék a versenyt a Repsol-fényezésű motorokkal. Részünkről jó egészséget és még nagyon sok sikert kívánunk a további versenyekhez, szívesen látnánk még 36 sikeres évig a Doctort mindenféle remek motorok nyergében.

valentino-rossi-36-4091
A GP ügyeletes mókamestere, Valentino Rossi

Tudtad? A Rossihoz fűződő tények és mérföldkövek

- Valentino Rossi 1979. február 16-án született Olaszországban, Urbinó városában (Tavullia tartomány).- A település büszke is a 46-os rajtszámmal induló helyi versenyzőre, ezért néhány éve ötvenről 46 Km/órára csökkentették a településen érvényes sebességhatárt, így tisztelegve Rossi előtt.- Édesapja, Graziano Rossi is kiváló versenyző volt - nem sokkal az ifjú Rossi születése után szerezte első 250-es GP győzelmét Fiumében (Rijeka).- A Doctor tízévesen kezdett minimotorral versenyezni, és a következő évben (1990-ben) már meg is szerezte első regionális bajnoki címét.- Első nagymotorja egy Cagiva Mito 125 volt - ezzel 1993-ban az olasz Sport Production bajnokságban versenyzett.- Mindössze 22 éves volt, amikor első királykategóriás GP-győzelmét aratta, akkor még az ötszázas, kétütemű motorral.- Közel húszéves pályafutása során több mint száz alkalommal nyert, és 196-szor állhatott dobogóra. Tavaly 13 dobogós helyet szerzett, s kétszer szólt a tiszteletére az olasz himnusz.- A 2008-as idényben (Yamahával) szerezte legtöbb pontját egy szezon alatt, 373-at.
valentino-rossi-36-4086
A 2009-es Holland futamon ünnepelhette századik nagydíjgyőzelmét
- 26 évesen már életrajzi könyvet adott ki, Mi lett volna, ha meg sem próbálom? címmel.- Az elhíresült nicknév, a „Rossifumi" nem csak egyszerű becézés, hanem tisztelgés a 2007-ben elhunyt versenyzőtárs, Norifumi „Norick" Abe előtt.- Rossi az ikonná vált 46-os rajtszámot használta egész pályafutása alatt. Ez egyfajta örökség, ugyanis az öreg Graziano is ezzel versenyzett aktív éveiben.- Egyik kedvenc kabalája a teknős, amit a rajongók is sokszor láthattak, többek között a GP-motorok idomain.- A sisakján feltűnt nap és hold motívum sem véletlenszerű. Ez a kettősség elmondása szerint az ő különös személyiségére utal.- Három kategóriában, három különböző márkával szerzett világbajnokságot, így az Aprilia, a Honda és a Yamaha is büszke lehet versenyzőjére.- Kipróbálta magát - többek között - a raliban, indult WRC-futamon és nyert már Monza Rallyt.- A motorsport mellett a fociért is rajong. Mellesleg az FC Internazionale Milano drukkere, és baráti kapcsolatot ápol Materazzival.