Nemrég maguk a biztosítók képviselői hívták fel rá a figyelmet, hogy az általuk kínált utas- és baleset-biztosítások nem feltétlenül érvényesek minden egyes baleseti helyzetre. Kiemelték, ilyen például a barlangászás, a bungee jumping, a jet-ski használata vagy például az autó- és motorsporthoz kapcsolódó tevékenységek.
Meglepetésként érheti a sérültet, hogy 2007 óta a kötelező egészségbiztosítás sem nyújt fedezetet a meghatározott sportágakra, vagyis erre külön biztosítást kell kötnie a felsorolt kalandokban résztvevőknek. A motorosokat rendszerint a zártpályás körözés alatt bekövetkezett sérülések érintik, ugyanakkor közúton haladó társaik sem nyugodhatnak meg.
A bankkártyákhoz járó egyes baleset-biztosításokban, illetve néhány hagyományos utasbiztosításban is kiemelik, hogy a motorkerékpárokat nem sorolják az egyszerű járművek közé, ezért egyedi feltételeket szabnak. Többféle korlátozással is találkozhatunk, a társaságok jellemzően 125 köbcentiméterben maximálják a kétkerekűek hengerűrtartalmát, vagyis ha valaki ennél nagyobb motort vezet, illetve utasként rajta ül, máris feleslegesen fizette ki a biztosítás díját. Érdemes hát alaposan átolvasni a szerződéseket, nehogy későn derüljön ki, hogy az „általános" jelző azt jelenti, hogy a motorosok - a befizetett összeg ellenére - kiesnek a kártérítésre jogosultak köréből.
Kedves Olvasók! Várjuk a Ti véleményeteket is: volt már problémátok abból, hogy a biztosítás nem vagy csak részben fedezte az utazás közben szerzett sérülések, illetve ellopott tárgyak költségeit?