Maguk a gyártók is meglepődhettek, hogy az IZS Planéta többé nem csak a 350-es JAWA-val, de például a Yamaha RD-vel kerül egy szorítóba, s az NDK-sés orosz kismotorok is kemény riválisokat kaptak a japán, illetve olasz robogók személyében. Nem is csoda, hogy a legtöbb manufaktúra bedobta a törölközőt, ám akadt egy-két szívósabb, kitartóbb brigád, ahol felvették a kesztyűt, és munkához láttak az új szempontok szerint működő piacon.
Ilyen volt az Ural is, a méretes boxerek tervezői pedig - a Royal Enfieldhez hasonlóan - igyekeztek előnyt kovácsolni a technikai lemaradásból, és vadonatúj veteránként kezdték hirdetni portékáikat.
Végül bevált a terv, és mára Európában, valamint a tengerentúlon is nagy rajongótábora lett a retró stílusú kéthengereseknek, s ezt kihasználva immáron exkluzív, limitált példányszámú modellek is érkeznek a különlegességet kedvelő és arra áldozó vásárlókhoz. Ilyen a nemrégiben megjelent Ural Gaucho Rambler is, a számos extrával felvértezett, kétkerék-meghajtású, extrém terepviszonyok között is jól boldoguló oldalkocsis fogat.
A jókora oldalkocsi szélvédővel és szériában kínált tábori készlettel kínált vas mindössze ötven darabos limitált példányszámban készül, és átszámítva nagyjából hárommillió forintot kell leszurkolni érte.