2022. október 26. Hírszerkesztő, Képek: NIU
Tulajdonképpen logikus, hogy az elektromos rollerek exponenciálisan szaporodnak az utakon, hiszen a gyors, környezetkímélő és pénztárcabarát városi jövés-menéshez aligha találni jobb és fenntarthatóbb megoldást. A sikerben persze óriási szerepe van az elektromobilitás demokratizálásában elévülhetetlen érdemeket szerző, javarészt kínai gyártóknak, például NIU-nak, amely most megint egy slágergyanús termékkel állt elő.
A KQi3 Maxot – rendkívül meggyőző képességei okán – valószínűleg viszik majd, mint a cukrot. Első érvként mindjárt ott a tekintélyes, akár 65 kilométeres (!) hatótáv, amely főleg azoknak lehet rokonszenves, akiknek a munkahelye távolabb van az otthonuktól, hiszen könnyedén megjárják egy feltöltéssel az oda-vissza utat. Nem jön ez rosszul mostanság, amikor a drága árammal takarékoskodni kívánó cégeknél már azt sem nézik jó szemmel, ha a munkavállalóik a telefonjukat töltik.
Már első ránézésre látszik, hogy a dizájnerek nem vették félvállról a munkájukat, és amennyire a gyári képekről megállapítható, a kivitelezés minősége is példás. A burkolat alatt 450 wattos névleges és 900 wattos legnagyobb teljesítményű villanymotor rejtőzik, illetve egy 48 voltos, 608 Wh-s akkumulátor, ami több mint 60 kilométeres hatótávot biztosít
Attól sem kell tartania senkinek, hogy elkésik, mivel a KQi3 Max 32 km/órás sebességre képes. Tud ennél többet, 38 km/órát is, amennyiben a tulaj a NIU gyári applikációban feloldja az imént említett limitet, igaz, biztonsági okokból a gyártó ezt csak magánterületen javasolja. Ez a kitétel elsőre furának hangozhat, mert elég kevesen rendelkeznek olyan hatalmas telekkel, amelynek az egyik végéből a másikba érdemes elektromos rollerrel menni, ám nagyon is van értelme mondjuk nagy kiterjedésű ipari létesítményekben, ahol fontos a gyors, minél kevesebb hűhóval járó helyváltoztatás.
Hála a nyomatékos villanymotornak, 25%-os emelkedővel is megbirkózik a roller
Ha pedig már szóba került a biztonság, mindenképpen megemlítendő, hogy a NIU a felnőtteknek szánt rollerek esetében megszokottnál nagyobb gumikkal látja el az újdonságát, ráadásul a napi használatot nagyban megkönnyíti, hogy belső nélküli gumiabroncsok önjavítók. Aki pedig éjszaka netán csak az utolsó pillanatban venné észre az úton tátongó, nem kellően megjelölt munkagödröt, bízhat abban, hogy az első és hátsó tárcsafékek, illetve a hátsó elektromos fék jóvoltából még megállhat az utolsó pillanatban.
Márpedig a rövid féktáv ezúttal nem üres marketingszöveg, ugyanis a tesztek alapján a KQi3 mindössze 3 méter (!) alatt megáll 25 km/órás tempóról.
A kedvező ár csak az egyik fontos érv a NIU rollere mellett
Új modelljével a NIU újabb célcsoportokat – nevezetesen a termetük miatt a rollerezést eddig kényelmetlennek és/vagy cikinek tartókat – is igyekszik megnyerni magának azzal, hogy a Max kormánya 25%-kal, taposófelülete pedig 13%-kal szélesebb, mint a testvéreié. Ezen tehát nem múlik a siker.
Meg a vételáron se, mert a NIU KQi3 Maxot 999 dollárért kínálják USA-ban, az európai piacon pedig 899 euró az ajánlott kiskereskedelmi ár. Egyelőre nem tudni, hogy a hazai forgalmazónál pontosan mennyiért juthatunk hozzá a dögös kis járgányhoz , de könnyen megjósolható módon az egyik legkedvezőbb árú, motorizált jármű lesz a piacon.