Sajnos, a járműiparban sokszor láthattunk már olyat, hogy egy elsőre telitalálatnak bizonyult formaterv lebutul a kötelezően megejtett modellfrissítés során. Szerencsére a 2023-as modellévre megjelenő KTM 890 Adventure esetében ez nem így van, hiszen például az új fejidom a látványos, extravagáns fényszórókkal kész telitalálat. Ugyancsak jót tettek a megjelenésnek a kiszélesített tank- és oldalborítások, amelyeknek persze nemcsak esztétikai szerepük van. Változott a jól ismert KTM-színeket felvonultató dekoráció mintája is, de ami ennél lényegesebb, ezúttal a korábbiaknál sokkal tartósabb, ún. in-mould matricákat alkalmaznak, amelyeket rendkívül ellenálló, anyagukban színezett műanyag elemekbe dolgoznak bele. Ha pedig már a strapabíróságnál tartunk: a KTM 890 Adventure szemrevaló, alumíniumból készült haspáncélt kapott, kihangsúlyozandó a kiváló terepjáró képességet.
Ahogy az egy frissítéskor illik, a műszaki tartalomhoz is hozzányúltak. Az újdonságok közé tartozik az 5 colos átmérőjű, nagy felbontású, a környezeti viszonyokhoz automatikusan igazodó fényerejű TFT-kijelző, amelyre a karcállóság és a tükröződésmentesség érdekében ásványiüveg kerül. Az új külcsínhez friss belbecs is társul: a képernyőn a grafikáját és tartalmát tekintve egyaránt megújult fedélzeti szoftver fut gyorsan és megbízhatóan. A képernyő minden eddiginél zökkenőmentesebben szinkronizálódik a KTMconnect alkalmazással, amelynek az előnyeit egyebek mellett a személyre szabható Turn-by-Turn+ navigáció és az intuitív telefonhívás-kezelés formájában élvezhetjük. Az említett kijelzőn jelennek meg a tökéletesített menetüzemmódok, azaz a STREET, a RAIN, az OFFROAD, a RALLY, valamint a DEMO. Ez utóbbi igazi különlegességnek számít, mivel lehetőséget ad arra, hogy a tulajdonos az első 1500 kilométeren eldöntse, megvásárolja-e az elektronikus segédrendszereket vagy sem.
Hardveroldalról a frissítés egyik legjelentősebb hozadéka az átdolgozott WP APEX első villa, amelynek immár szabályozható a húzó- és nyomófokozati csillapítása is. Szintén nagy előrelépést jelent az új ABS, amely 6D-érzékelőtől kapja az adatokat, így a gyorsulás-lassulás mellett a motor dőlésszögét is figyelembe veszi lassítás közben. Mindezen túlmenően a blokkolásgátló szervesebben integrálódik a menetmódokba. Praktikusan ez annyit jelent, hogy magától aktiválódik a terepre alkalmas beállítás, amikor a vezető OFFROAD vagy RALLY módba kapcsol.
Mit tud az LC8 az új Adventure-ben?
Az LC08 kódjelű, kéthengeres, 889 köbcentis, 105 lovas, 100 Nm nyomatékú motorhoz nem nyúltak hozzá – minek is tették volna, elvégre fejlett, kitűnő egységről van szó, amely még hosszú évekig bőven állja a versenyt bármelyik vetélytársával. Az erőforráshoz hasonlóan maradt a szinte tökélyre csiszolt vázkialakítás, valamint az első rangú ergonómia – sőt, ezen téren még fejlődés is megfigyelhető az új plexinek és ülésnek köszönhetően.
A kétféle új színösszeállításban elérhető KTM 890 Adventure-re 2023 decemberétől vesznek el megrendelést a kereskedők, vagyis érdemes résen lennie annak, aki éppen ilyen motorra vágyik, és már a télen vagy kora tavasszal próbára tenné magát és KTM-jét az úttalan utakon.