A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete ma tartotta évindító sajtótájékoztatóját, ahol kiderült, a személygépkocsik és a motorok piaca is bővült, s az importőrök további jelentős fejlődésre számítanak 2018-ban.
Az MGE csütörtöki eseményén felszólaló szakemberek beszámolóiból egyértelműen kiderült, a járműipar több szegmensét illetően pozitívan alakult a 2017-es esztendő. Az előző évhez mérten többet értékesítettek személyautókból, beleértve a teljesen elektromos és plug-in hibrideket is, továbbá több kétkerekűt gurítottak ki a szalonokból, mint 2016-ban. Noha a motorpiac még mindig tetszhalottnak tűnhet például az egy évtizeddel ezelőtti állapothoz viszonyítva, mégis bizakodásra ad okot, hogy immáron évek óta folyamatosan növekednek az értékesítések.
Az Euro4 szabályozás körüli mizéria is hátráltatja a növekedést, mégis van okunk az örömre, hiszen egyre több új motor fogy - a sokáig etalonnak számító 2010-es számokat is felülmúltukMíg öt éve csupán 1798 új motort adtak el, 2015-ben ez a szám már 2088-ra növekedett, 2016-ban 2213, tavaly pedig 2286 jármű talált gazdára. Ötszáz köbcenti feletti motorkerékpárokból fogyott a legtöbb, 1444 darab, a 125 és 500 köbcenti közötti kategóriában 516 darab, a negyedliter alatti szegmensben pedig 326 példány kelt el. Zámbó Balázs elnökségi tag elmondta, idén további bővülésre számítanak, az egyesület 8,5 százalékos növekedést, vagyis mintegy 2500 új jármű értékesítését prognosztizálja. A szakértő ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a motorkerékpárokra vonatkozó regisztrációs adó - az egyesület javaslata ellenére - változatlan, ami megnehezíti a szegmens jelentősebb bővülését. Ami a teljes hazai járműpiacot illeti, a szervezet 158 500 új két- és négykerekű forgalomba helyezését prognosztizálja 2018-ra, azaz 3,6 százalékkal többet a tavalyinál.