Az MGE csütörtöki eseményén felszólaló szakemberek beszámolóiból egyértelműen kiderült, a járműipar több szegmensét illetően pozitívan alakult a 2017-es esztendő. Az előző évhez mérten többet értékesítettek személyautókból, beleértve a teljesen elektromos és plug-in hibrideket is, továbbá több kétkerekűt gurítottak ki a szalonokból, mint 2016-ban. Noha a motorpiac még mindig tetszhalottnak tűnhet például az egy évtizeddel ezelőtti állapothoz viszonyítva, mégis bizakodásra ad okot, hogy immáron évek óta folyamatosan növekednek az értékesítések.

uj-jarmu-motor-ertekesites-2017-2018-16927

Az Euro4 szabályozás körüli mizéria is hátráltatja a növekedést, mégis van okunk az örömre, hiszen egyre több új motor fogy - a sokáig etalonnak számító 2010-es számokat is felülmúltuk
Míg öt éve csupán 1798 új motort adtak el, 2015-ben ez a szám már 2088-ra növekedett, 2016-ban 2213, tavaly pedig 2286 jármű talált gazdára. Ötszáz köbcenti feletti motorkerékpárokból fogyott a legtöbb, 1444 darab, a 125 és 500 köbcenti közötti kategóriában 516 darab, a negyedliter alatti szegmensben pedig 326 példány kelt el. Zámbó Balázs elnökségi tag elmondta, idén további bővülésre számítanak, az egyesület 8,5 százalékos növekedést, vagyis mintegy 2500 új jármű értékesítését prognosztizálja. A szakértő ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy a motorkerékpárokra vonatkozó regisztrációs adó - az egyesület javaslata ellenére - változatlan, ami megnehezíti a szegmens jelentősebb bővülését. Ami a teljes hazai járműpiacot illeti, a szervezet 158 500 új két- és négykerekű forgalomba helyezését prognosztizálja 2018-ra, azaz 3,6 százalékkal többet a tavalyinál.