Önkéntelen és azonnali válasz, hogy egyesek, ha rendőrautót vagy civil, sebességmérővel felszerelt kocsit látnak, a haladási sebességtől függetlenül határozottan a fékre lépnek. Tudva, hogy a mögötte haladók is valószínűleg éppen a kék-fehér verdát stírölik, ez simán vezethet koccanáshoz, jóllehet, az esetek többségében valószínűleg teljesen felesleges volt a kapkodó mozdulat.
A kiszabható büntetési tételek nem változtak, így továbbra is ugyanannyit kell csengetni, ha valaki éppen egy mérőkocsi előtt lép a gázra. A fenti képen egyértelműen látszik, hogy mit is jelent ez a gyakorlatban - az egyes korlátozások és sebességhatárok megszegése milyen bírságokkal járhat. Szinte minden autó és motor sebességmérője „felfelé csal", így gyorsan kiszámolható, hogy a kismértékű valós gyorshajtás, mondjuk városban az - óra szerint - 65-68 km/órás tempó általában nem jár szankcióval. Kivétel ez alól, ha meg is állítják az illetőt, de ez a ritkább és főként lényegesen olcsóbb eset.
Sokkal fontosabb, hogy a forgalmi és útviszonyoknak megfelelően válassza meg mindenki a sebességét, hiszen automatikusan nem büntetik, ha valaki csúszós, havas úton harminccal közelít meg egy buszmegállót vagy gyalogátkelőt, mégis gyakran ez veszélyesebb, mint az objektíven megállapítható gyorshajtás egy kihaltabb környéken. Érdemes hát minden egyes helyzetet tudatosan kezelni, s a rendőrautót láva inkább az aktuális sebességet felmérni, mint önkéntelenül lassítani - üljön az ember akár autóban vagy motoron.