Manapság már elég magasan van az emberek ingerküszöbe, nehéz olyan járművet építeni, amely valóban kitűnik a gazdag és színes felhozatalból. Valószínűleg tudta ezt a brazil Tarso Marques is - aki egyébként az ezredforduló környékén Formula-1-es pilóta volt -, így gondolt egy nagyot, s összerakott egy kétkerekűt, ami után garantáltan megfordul mindenki. A TMC Dumont kétséget kizáróan a legfurcsább szerzet, amit az utóbbi időszakban láthattunk, élen azzal, hogy mozgatását egy hathengeres boxermotorra bízta. A Rolls-Royce Continental hajtómű nem kevesebb mint háromszáz lóerős, s azért is igazi kuriózum, mert korábban egy Cessna kisrepülőben teljesített szolgálatot.
Egyenként a modell neve is a légiközlekedés előtt tiszteleg, tudniillik Alberto Santos-Dumontról, a repülés egyik brazil úttörőjéről nevezte el a el a művész. A kipufogódobok - bármilyen hihetetlen - az oldalt látható rövid csövek, s érdekesség, hogy az erőforrást teljesen pőrén, mindenféle borítást nélkülözve helyezte el az építő, vagyis a brutális megjelenéshez képzeljünk el egy legalább olyan durva hangorkánt is. Az extremitás csimborasszója ez esetben azonban mégis a két agy és küllő nélküli, 36 colos (!) kerék, melyek közül az első villával kapcsolódik a vázhoz, a hátsóra pedig dörzshajtás segítségével jut át az erő. Végül, de korántsem utolsó sorban figyeljük meg a jóformán nem létező szabadmagasságot, amiből egyértelműen kiderül, hogy a Dumont használható ugyan, mégis inkább kiállítási darab - annak viszont tökéletes, egy csodálatos, guruló szobor.Motor, de mi hajtja?
TMC Dumont, a bizarr koncepció
2019. január 3. Hírszerkesztő
Háromszáz lóerős repülőgépmotor, óriási, lyukas felnik és nem létező hasmagasság? Tarso Marques hihetetlen motorja úgy fest, mintha egyenesen a jövőből érkezett volna.