Az Indiából származó, szikh vallású férfi még 2013-ban fordult Konstanz városvezetéséhez, mert állítása szerint nem összeegyeztethető a turbán és a sisak hordása, hiszen nem talál olyan fejvédőt, amit fel tudna húzni a vallási okokból viselt fejdíszre. Kérelmét végül elutasították, mert csak sajátos esetekben, például egészségügyi okokból mellőzhető a bukó.
A turbán kötelező, a motorozás nem az
Többek között azért mondtak nemet kérelmére, mert a sisak viselése nem csak a vezető érdeke. Ha a bukó hiánya miatt súlyosan megsérül egy balesetben, akkor joggal mondhatják, hogy nem tett meg mindent azért, hogy elkerülje a kórházat, no meg a tetemes kórházi számlát. Ha ne adja ég eszméletét veszti, akkor nem tud elsősegélyt nyújtani az ütközés többi résztvevőjének, például saját utasának, így másokat is bajba sodorhat vele. Arról nem beszélve, hogy ezután a kendőt, baseball-sapkát viselők is jelentkezhetnének, hogy az „ő egyházuk” szerint ez kötelező, úgyhogy innentől siltes sapkában motoroznak majd, punktum.
Minden harmadik haláleset megelőzhető lenneKontinensenként más megítélésű a vallási okokból kért mentesség a sisak viselésére. Kanadában például már négy tartományban motorozhatnak így a szikh vallásúak, pedig a helyi baleset-megelőzés szakemberek ellenzik a döntést. Főként azzal érveltek ellene, hogy a tengerentúlon történt motorbalesetek kétharmadában megvédte a sisak a viselőjét a fejsérüléstől, és minden harmadik ütközésben ezen múlt, hogy túlélte a karambolt.
Végül pedig az volt a német bíróság legerősebb érve, hogy a motorozást - egyelőre - egyik vallás tanításai sem írják elő, tehát aki turbánt akar hordani, az ne motorozzon, és ezzel meg is oldódott az ügy. Hozzátették, hogy nem sérül a szabad vallásgyakorláshoz való jog, hiszen ebben senki nem gátolta az indiai férfit, a motorozás pedig nincs benne az alkotmányban, szóval - ahogy a rendőrök fogalmaznak - nincs itt semmi látnivaló, oszoljanak, kérem.