A Kawa nemcsak tőkét pumpál az olasz manufaktúrába - technológiával és erőforrással is beszáll, és úgy hírlik, 2020-ban legalább kétszáz példányt szeretnének legyártani a Tesi H2-ből.
Újabb extravagáns gépek várhatók az olaszoktól
Egyébként nem bízták a véletlenre a Bimota újjászületését, hiszen mostantól a Tesi 3D tanulmánygép tervezője és kiötlője, Pierluigi Marconi áll a márka élén. Az olasz szakember keze munkájának nyomát a Tesi H2 is magán viseli, és a közeljövőben várhatóan további, a Kawasaki segítségével megvalósuló motorok is születhetnek Riminiben.
A Massimo Tamburini, Giuseppe Morri és Valerio Bianchi által 1973-ban alapított Bimota szinte a kezdetektől pengeélen táncolt, tekintettel arra, hogy lényegében sosem állt pénzügyileg stabil lábakon. Számtalanszor került csőd szélére a cég, s több befektető is megpróbálta rentábilissá tenni a Bimotát az elmúlt évtizedekben - sikertelenül. Talán a Kawasakinak bejönnek az elképzelései...
A jövő évi terveket ecsetelő sajtóközleményben utalnak is arra, hogy van már a tárban néhány olyan koncepció, melyek a Bimota Tesi nem mindennapi, függőcsapszeges első futóművét, valamint vázát egyesítik a Kawasaki Ninja H2 technikájával.
További fontos fejlemény, hogy a Bimota tetszhalott állapotban pihentetett hivatalos honlapja is feléledt, s már most adatokkal, képekkel, valamint műszaki leírásokkal igyekeznek kiszolgálni a márka rajongóit.