Első lépés, hogy tisztítsuk meg a gépet az út porától és a mindenhová lerakódott mocsoktól! E művelethez a legjobb hely a pénzérmés mosó, ahol nagynyomású vízsugárral könnyűszerrel leverethetjük a makacsabb szennyeződéseket a blokkról, a deklikről, a felfüggesztés elemeiről, a vázról és a nehezen elérhető részekről.
Karbantartás: téli felkészítés és motortárolás
Ezután az a legoptimálisabb, ha sűrített levegővel kifújatjuk a nedvességet a rejtett zugokból, ám akinek erre nincs módja, az menjen néhány kilométert – lakott területen kívül vagy sztrádán – nagyobb tempóban, hogy a menetszél tegye a dolgát!
Fontos, hogy a téli leállás előtt ellenőrizzük az abroncsnyomást, s ha a pihenő idejére nincs módunk felbakolni a motort, akkor fújjunk a gumiba az előírtnál 2-3 tized atmoszférával többet! Győződjünk meg róla, hogy nem repedezettek a szelepgumik, ellenkező esetben cseréltessük ki őket, különben elengedhetik a nyomást, s a lapos állapotában terhelt köpenyek tönkremehetnek tavaszig!
Évről évre nő a motorok száma Magyarországon, mi több az új gépek eladása is szárnyal. Jóllehet, a tulajok többségének nincs olyan helye, ahol ideális körülmények között tárolhatná gépét, ezért szerencsés, hogy akadnak olyan szervizek és kereskedések, ahol örömmel fogadják a vasakat a hideg hónapokra.A dél-budai agglomerációban az egyik ilyen hely a a törökbálinti RMC Motor, ahol 5000 Ft/hónap díjért fűtött helyiségben tárolják, rendszeres időközönként csepptöltőre teszik és letakarják a motort, sőt aki náluk veszi használt kétkerekűjét, annak fizetnie sem kell a szolgáltatásért.
Töltsük tele a tankot E5-ös prémium üzemanyaggal, ugyanis az nem vagy nehezebben romlik meg a néhány hónapos „téli álom” ideje alatt! Ha erre nincs módunk, és E10-es 95-öst vásárolunk, akkor feltétlenül öntsünk a benzinbe stabilizátoradalékot, ami meggátolja, hogy „szétessen” a nafta, és maradékai lerakódjanak az érzékeny alkatrészeken!
Az adalékot javasolt átjáratni az üzemanyagrendszeren, menjünk néhány kilométert a betöltést követően! Érdemes csepptöltővel óvni az akksit, ennek segítségével elkerülhetjük, hogy a feszültség kritikus szint, az akku halálát jelentő 10 volt alá essen. Amennyiben megfogadjátok tanácsainkat, gond nélkül indul majd az új szezon jövő tavasszal.