Míg Tóth Imi az összes edzésen szárnyalt, addig Németh Balázs komoly technikai gondokkal küzdött. A vasárnapi futam pedig épp ellenkezőleg alakult: Imit hagyta cserben a motorja, míg Balázst a kilenc VB pontot érő 7. helyen intették le. Felemás érzésekkel ért véget tehát a Racing Team Toth számára 2012-es Supersport Világbajnokság második futama.
Bár vasárnapra némi csapadékot jósolt a meteorológia, az eső végül elkerülte az olaszországi aszfaltcsíkot. A reggeli bemelegítésen már látni lehetett, hogy mindkét fiú formában van. Tóth Iminél minden működött, elégedetten nyilatkozott Hondájáról: „Igaz, csak 20percet mentünk, de most végre minden rendben volt, jól működött a motor, az elektronika és a kuplung is. Igaz a tapadás gyengébb volt, mert jóval hűvösebb az idő, mint az eddigi edzéseken és az aszfalt sem melegedett fel, mert nem sütött a nap. Ennek ellenére könnyedén tudtam tartani az iramot az élmezőnyben álló kawás Moraissal is. Szeretek szélről indulni és bízom a jó rajtban!” – reménykedett Imi a bemelegítés után.
Nos, a jó rajttal nem is volt gond, sőt! Imi rakétaként lőtt ki a piros lámpák elalvásakor és az első kanyarban hét helyet javítva rajtpozícióján az 5. helyen fordult! Az első körben mindössze egyetlen helyezést veszítve, Lowes, Morais, Cluzel, Sofuoglu és Foret után, a hatodikként haladt át a célvonalon. Ezen a ponton az egész magyar istálló és a futamot élőben követő szurkolók egy emberként tették keresztbe ujjaikat. Imi gyönyörűen hozta a köridőket és hárította a szorosan mögötte haladó Ianuzzo-Parkes-Quarmby trió támadásait. A negyedik körben azonban három helyet veszítve a 9-ként haladt át a célegyenesen. Ekkor még senki nem gondolta, hogy technikai problémával küzd a motoros, ám a hatodik körtől rohamosan elkezdett lassulni és veszíteni helyezéséből. A kilencedik körben még az egy pontot jelentő, 15. helyen tartotta magát, de ez után kiállni kényszerült. „Nagyon jól kaptam el a rajtot és tényleg minden tökéletes volt, megvolt a ritmusom is, simán tudtam menni az élbollyal. Aztán a hatodik körnél megint elkezdett csúszni a kuplungom és elkezdtem visszaesni. A végén már annyira kezelhetetlenné vált a CBR, hogy fel kellett adnom a versenyt. Most az STM-mel közösen próbáljuk megállapítani a kuplungcsúszás miértjét, remélem az idén nem lesz több ilyen problémám! Assen következik, ami az egyik kedvenc pályám és oda is ugyan ilyen elszántan fogok érkezni! A végeredménytől eltekintve nagyon jól éreztem magam az egész hétvége alatt és mindenki láthatta, hogy képesek vagyunk az elejében menni! A technikai hiba most ezért is volt ennyire bosszantó.” – nyilatkozta Imi kissé csüggedten a futam után.
Németh Balázs a warm up-on a hetedik helyet szerezte meg, és bizakodóan várta a futamot. „ A beállításokon nem sokat változtattunk, csak a kipörgés-gátlón egy kicsit. Illetve kikapcsoltuk a rajtelektronikát, mert az edzéseken nem sikerült teljesen jól beállítani. A bemelegítés végén tehát e nélkül próbáltam meg kétszer a rajtolást, ami elég jól sikerült. Jóval hűvösebb az idő, mint tegnap, ami a gumiknak jót fog tenni, mert jobban fogják bírni a versenyt.” – mondta Balu a warm up-ot követően.
Hogy Balázsnak jót tett-e a rajtelektronika kikapcsolása, azt már sosem fogjuk megtudni, tény viszont, hogy nem túl szerencsésen kapta el a startot. Az első kanyarban a 17-nek fordult, amit a kör végére sikerült két hellyel javítania - a kilencedik helyről rajtoló pilóta tehát komoly hátrányba került. Az első három körben némi visszaesést mutatott, de nagy küzdő lévén nem adta fel és a rá jellemző lendülettel körről-körre előrébb jött. Két kiállítás is könnyítette a dolgát, hiszen Sufouglut és Scholzot is fekete zászlóval intették ki a versenyből. Balázs a 11. körtől vérre menő küzdelmet folytatott a szintén Hondával versenyző Antonellivel, látványos csatájukat percekig mutatta az Eurosport élő közvetítése. Balu hősiesen állta a sarat, pedig az olasz pilóta mindent elkövetett annak érdekében, hogy
megelőzze. A 14. körben a harmadik helyen haladó Morais hibázott, így eggyel előrébb juttatta a Németh-Antonelli kettőst. Az erős támadás ellenére a leintésig Németh 2,4 másodperces előnyt kovácsolt magának, megvédve ezzel a „hátsó fertályt” és megőrizve a 7. helyezését. „Szó mi szó, a rajtot eléggé elrontottam. A 17. helyre hátracsúszva pedig igen nagy tumultusban találtam magam. A nagy tülekedésben egy bukás is volt az utolsó sikánban, ahol mindenki hatalmasat fékezett. Nekem is rendesen bele kellett állítanom, de ezután picit lenyugodtak a többiek is. Leonovval egy darabig szépen feltartottuk egymást, mert egymás előzgetésével voltunk elfoglalva és nem az előrébb kerüléssel. A negyedik körtől aztán ő meglépett, én pedig elkezdtem egyre feljebb jönni! Nagyon elégedett vagyok a 7. helyezéssel, a megszerzett 9 ponttal pedig a 12. helyen állok az összetett pontversenyben.” – mondta elégedetten Balázs. A csapat hétfőn is Imolában marad, mert a futam utáni egy napos teszten vesznek részt a magyar istálló pilótái.
EREDMÉNYEK:
warm up:
7. Németh Balázs 1'53.303
13. Tóth Imre 1'53.785
FUTAM:
7. Németh Balázs 9 VP pont
- Tóth Imre technikai hiba miatt a 9. körben kiállt
forrás: Team Toth