Ma délután már 17 fokot mérnek az ország délnyugati részén, ami - a hosszú téli pihenő után - nyilván az utakra csábítja a motorosokat. Hiába szajkózzák a motoros fórumokon, hogy ez még túl hideg, ezért nincs tapadás - valójában nem ez a gond. Egyébként is: ha 17 fokban nem tapadna a motorok abroncsa, akkor innentől az összes Dolomitok-túra valódi oroszrulett lenne, mert arrafelé nyáron sincs több reggelenként.

tavaszi-motorozas-veszelyei-24495
Gyakori gond, hogy előzéskor túl nagy a sebességkülönbség az autó és a motor között - árulták el a rendőrök. Persze a holttér miatt az is veszélyes, ha sokáig haladsz a kocsi mellett, tehát a leghatékonyabb, ha kis tempókülönbséggel közelíted meg az autót, majd mellette gyorsítasz, hogy mielőbb visszatérhess elé

Inkább azért rizikós az első januári, februári motorozás, mert a téli síkosságmentesítés - leánykori nevén: sózás - nyomait viseli az aszfalt, s a legváratlanabb helyeken válik csúszóssá az út a portól. Arról nem beszélve, hogy az alacsonyan járó nap miatt a kanyarok kora délután is árnyékosak, s ezért párásak, nedvesek lehetnek, ami a porral elkeveredve jégpályává változtathatja az utat. Korábban a rendőrök is összefoglalták, milyen hibákkal találkoznak az utakon tavasszal, az első motorosok megjelenésével.

A motor felkészítve, de Te is?

Kiemelték, hogy motorosként ők is tudják: így tél végén tombolnak „elvonási tünetek”, mégis higgadtságra intenek. Mielőtt elindulsz, nézd át töviről-hegyire a motort, miként a felszerelésed is, és csak akkor ülj nyeregbe, ha mindent rendben találsz. Ennél is fontosabb az önvizsgálat - hidd el, neked is fel kell venni a fonalat, szóval ne most akarj rekordot dönteni! Légy a szokásosnál is óvatosabb az első kilométereken! Végül hozzátették, hogy az egyjárműves motor balesetek között gyakorlatilag nincs műszaki hibára visszavezethető ütközés, vagyis csak vezetői tévesztés állhat a háttérben. Egyszerűen túlvállalják magukat a motorosok, legyen szó valós vagy relatív gyorshajtásról - utóbbi legjellemzőbb formája, hogy a megengedett sebességnél lassabban haladnak, de gyorsabban, mint ahogy be tudják venni az adott kanyart.