A 3. tesztnapon megdőlt az eddigi pályacsúcs a jerezi aszfalton. Alapjába véve a mai nap is hasonlóan zajlott, mint tegnap: a „régi” RSW motorral körözött Gábor, számos „új” 2007-es fejlesztésű alkatrésszel és igyekeztek minél jobban hozzá, vezetési stílusához állítani a gépet. Sikerült. Olyannyira, hogy Talmácsi Gábor 1.46.844-es idejével túlszárnyalta Pasinit, aki az idei szezonban állította fel az új pályacsúcsot. Talma csapattársa, Faubel is javult, az ő ideje: 1.47.080
Talma nyilatkozata: „Határtalanul boldog vagyok. Ilyen remek, eredményes, tökéletes teszten még soha életemben nem vettem részt. Csak jókat tudok mondani: a csapat fantasztikus, mindenki nagyon kedves, mosolyognak, és mindenki úgy dolgozik, hogy az lenyűgöző. A motor tökéletes és még mindig vannak tartalékai az Apriliának és folyamatosan fejlesztenek. A 3 nap alatt végig koncentrálni tudtam, ami nagyon fontos volt. Nem követtem el vezetési hibát, nem estem el. Rengeteg dolgot kipróbáltunk új alkatrészeket, gumikat, különböző beállításokat. Ha így megy minden tovább, mint most az első teszten, akkor olyan évem/évünk lehet, ami siker nekem és az egész országnak.”
2. nap
Az első napi eredményeket tovább fokozta mind tapasztalás terén, mind eredményesség terén. Bár a második tesztnap délelőttjén az időjárás miatt egyetlen versenyző sem gurult ki a pályára, nem telt eredménytelenül az idő a boxban sem. Délután viszont kisütött a nap, felszállt a sűrű köd és megkezdődhetett az érdemi munka. Az előző naphoz képest néhány új, 2007-es fejlesztésű alkatrész is belekerült Talma motorjába, ami a köridején is egyből meglátszódott. 1.47.0-s időt futott, ami mindössze 1 tizedmásodperccel marad el Mattia Pasini által felállított pályacsúcstól és 1 mp-cel volt gyorsabb csapattársánál, Faubelnél is, aki mögötte a második helyen zárta a napot.
Talma nyilatkozata: „Iszonyatosan boldog vagyok. Nem számítottam arra, hogy már rögtön az elején ennyire jó lesz minden. A csapat kiváló munkát végez és a gyári mérnökök is mindenben támogatnak. Úgy futottam a pályacsúcshoz közeli időt, hogy a pálya első és a második szektorában érzésem szerint még mindig lehetne javítani. Egyre jobban érzem a motort és szépen haladunk előre.”
Kapcsolódó anyagok: