Láthatóan több előnye is van a megoldásnak, hiszen így nem kell kivárnia a robogósoknak, motorosoknak, hogy eltűnjenek az útból az autók, ehelyett gyakorlatilag saját sávon jutnak be az épületbe.
Parkolófolyosó motorosoknak
Így aztán garantáltan nem kell az emelkedőn egyensúlyozva és a fékkart elengedve bajlódniuk az automatával, no meg a sorompóval, a be- és kihajtás is akadálytalan:
Persze az szót érdemel, hogy a folyosó „vonalvezetése” néhol a kezdetleges számítógépes játékok világát idézi, látszólag véletlenszerűen tekereg, ahogy éppen hely volt az épületben a nagyjából méter széles ösvény kialakítására. Így aztán vezetéstechnikai tréningnek is felfogható, hogy a fal érintése nélkül lejusson az ember a szinte derékszögű kanyarokkal tűzdelt járaton, s amíg robogóval egy gyerekjáték, nagymotorral annál izgalmasabb feladat.
Hogy kerül a motor a parkolóházba?
Hazánkban ingyenesen parkolhatnak a motorkerékpárok a fizetős, állami vagy önkormányzati tulajdonú parkolóhelyeken. Ez nagy könnyebbség az autóból motorra ülőknek, de mi a helyzet a magánkézben lévő parkolóházakkal? Erre is érvényes az ingyenesség?
Több üzemeltetőt is megkerestünk korábban, és igencsak vegyes kép alakult ki. A vagy féltucat budapesti garázst jegyző Care Parknál ugyanannyit kell fizetni motorra is, mint autóra, a Bálna Budapestben sem más a helyzet, sőt az Erzsébet téri mélygarázs is fizetős, igaz, itt 50%-os kedvezményt kaptak a kétkerekűek. Ezzel szemben az Allé ingyen várta a motorosokat, a Westend pedig jelképes összeget kért a fedett parkolóért. Vagyis továbbra is az a legegyszerűbb, ha közterületi parkolóban állunk meg, amit ingyenesen használhatunk, mi több, ha elég széles a járda, ott is szabályosan letehetjük a gépet, és így nem veszünk el helyet az autók elől.