Az első edzéseken már látszott, hogy Bence a mezőny első felében szerepelhet és a szombati időmérőn az előkelő második helyet szerezte meg, csak századokkal lemaradva a sokkal rutinosabb cseh versenyző után, a 47 jelölt között, akik 16 országból álltak a megmérettetés elé.

Első futam: A rajtgépnél Bence mellett álló motoros a rajt pillanatában megbillent és ezzel a manőverrel Ő is eléggé bizonytalan rajtot tudott venni. Az rajtot követő visszafordítóban hatalmas tumultus alakult ki, hiszen mindenki a rövid ívre pályázott, és így elég volt egy versenyző hibája a tömegjelenethez. Szinte utolsónak tudott csak kiszabadulni, maga mögött hagyva két versenyzőt elindult és szűk öt kör után már két tucat versenyző nézte a hátszámát. Ekkor következett a második rémálom a hátsó defekt, ami olyan gyorsan jelentkezett, hogy az éppen megkezdett hatodik körét már csak szinte gyaloglépésben tudta befejezni.

Második futam: Úgy kezdődött Bence számára, ahogy a profik csinálják. Bár kiválasztotta rajthelyét előre, azonban miután ugyanaz a motoros került volna mellé, aki az előző futamban megtréfálta, így egy-két hellyel arrébb állt, és igaza volt. Tökéletes rajt, hibátlan kigyorsítás és az első kanyarban a mi Bencénk elsőnek fordult a sokkal rutinosabb versenyzőket maga mögé utasítva. Ezután, ahogy a nagykönyvben meg van írva méterről-méterre szakadt el a többiektől és a harmadik körére már meghatározó előnyre tett szert és így az élen Szvoboda Bence egyetlen magyarként vezette a futamot. A motorosok körében a defekt az a mumus, amiből egy nap, egy is elég. Bence élete első EB versenyét a sors két defekttel nehezítette. Ez a második futamos defekt egy kicsit irgalmasabb volt és bár megengedte, hogy befejezze a versenyt illetve hogy a hatodik helyen hozza be motorját, de több, a lapos gumiból adódó túlélő ugrás egyikénél egy betonoszlop ( EB pálya !!! ) csúnyán megütötte a lábát a futam közepén.

Szóval, egy hatodik helynek első alkalommal mindenki örül, de ilyen körülmények között én csak arra gondolok, hogy Bence fog számunkra a nemzetközi porondon a következő években még kellemes perceket szerezni. - Hermann Henrik

Kapcsolódó anyagok:

FMX

38 méteres hátraszaltó

Stefan Everts az MX1 királya