Két éve, 2017-ben írták át alaposan „Budapest Főváros szmogriadótervét”. Akkor az volt a Karácsony Gergely és a Levegő Munkacsoport által benyújtott módosítás lényege, hogy kitiltották az utakról a 2005 előtt gyártott (azaz Euro 3-as) dízelautókat. Nem mellesleg bezárták azt a kiskaput is, mely szerint a rendszám nélküli vagy az előírásnak egyébként megfelelő, Euro 4-es, rendszámos motorok közlekedhessenek ilyenkor. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy két-háromezer köbcentis, tízéves, benzines autó „környezetbarátnak” számított a rendelet szerint, de egy vadonatúj, Euro 4-es vagy 5-ös robogó nem.
Az idén októberi szigorítás után még tovább csökken a szmogriadó alatt használható járművek száma. A motorok, robogók továbbra is parkolópályán vannak, miként a tízévesnél idősebb dízelautók is. Nem indíthatják be a tulajdonosok az Euro 4-es benzines kocsikat sem, tehát a 2010 előtt gyártott, Otto-motoros kocsik sem közlekedhetnek ilyenkor.
Ez azonban csak az első lépés, ugyanis éppen a napokban állt elő a Levegő Munkacsoport az újabb drasztikus javaslattal, mely szerint előbb néhány napra, majd véglegesen kitiltaná a belső égésű motorral felszerelt járműveket a rakpartokról, hogy ezzel csökkentse a környező, belvárosi utcák légszennyezését.