Az Audi Hungaria Belső Égésű Motorok tanszéke az Audi Hungaria motorfejlesztési részlegével közösen hívta életre 2008 év végén azt a hazai projektet, melyben a jövő mérnökei átalakított, részben saját fejlesztésű erőforrásokat készítenek. A SZengine - a többi csapattal ellentétben - egy versenycélú erőforrást készített, amit a részvevők azóta több lépcsőben fejlesztettek, így néhány napja már az EVO negyedik kiadását mutathatták be a nagyközönségnek.

Tesztpadon a működő egyhengeres

A KTM alkatrészeken alapuló, de alaposan átépített, SOHC-vezérlésű egyhengeresben sok saját alkatrész dolgozik, így például helyet kapott benne egy egyedülálló, fokolható vezérműtengely saját vezérműbütyök-profilokkal, valamint az optimálisabb töltetcserét garantáló csúszóhimba, amivel a szériamodell görgős himbáját helyettesítik.

szengine-evo4-magyar-motor-7916
A SZengine legújabb erőforrása, az EVO 4

A váltó sem maradt érintetlen, a minél gyorsabb kapcsoláshoz jelenleg egy önállóan készített, húzó-nyomókábeles mechanizmust használnak, amit a közeljövőben szeretnének léptetőmotoros vagy a pneumatikus megoldással továbbfejleszteni. Emellett hamarosan bevetik - szintén saját készítésű - nyomatékhatárolós tengelykapcsolójukat is, hogy a későbbi éles tesztek során a vezetőnek fékezés közben ne kelljen külön figyelmet fordítania a megcsúszó hátsó kerekekre. A csapat négy év alatt jelentős előrelépést ért el a tömeg tekintetében, elvégre a kezdetben még különálló váltót és olajkört is integrálták, ennek ellenére az erőforrás tömege 35-ről 26 (!) kilóra csökkent. A projektről további részleteket a SZengine hivatalos oldalán olvashattok.