Mint az korábbi írásunkból kiderült, a két keréken közeledők nagy többsége meglehetősen szabálykövetően, nagy kihágásoktól mentesen rója az utakat. Természetesen ez mindenkinek saját érdeke is, hiszen minél megfontoltabban közlekedünk, annál kisebb az esélye egy esetleges baleset bekövetkezésének. Időről-időre mégis látni pár pilótát, akik a közutakon, még rosszabb esetben a városi forgalomban próbálgatják kaszkadőrtudásukat.

A magyar törvénykezés leginkább általános rendelkezésekkel szabályoz
Nekünk ilyen szempontból szerencsénk van, hiszen hazánkban a KRESZ nem definiálja, hogyan vezessük a gépet, konkrét rendelkezés mindössze a telefon használatára vonatkozik, nevezetesen „A kétkerekű, továbbá gépkocsinak nem minősülő háromkerekű jármű vezetője menet közben - ideértve a forgalmi okból történő megállást is - kézben tartott mobil rádiótelefont nem használhat.”Ám ez nyilvánvalóan nem azt jelenti, hogy mindent szabad és nyugodtan áthághatjuk a közlekedési normákat. Hogy az előbbi példáknál maradjunk, ha esetleg kicsit felállunk a nyeregben vagy egyik kezünkkel elengedjük a kormányt, nyilván nem fog érte megbüntetni a rendőr.

Ám most jön a csavar, ugyanis ha valamilyen nagyon extrém dolgot művelünk a motoron, például felülünk a kormányra, ráállunk a nyeregre vagy stopizunk, hiába nincs erre konkrét rendelkezés, mégis büntetésre számíthatunk, ugyanis jogosan merül fel, hogy ezzel balesetveszélyes szituációt teremtünk, ami pedig a KRESZ első részének harmadik paragrafusa, vagyis a közlekedésben résztvevőkre vonatkozó általános rendelkezések által meghatározott rendeletekbe ütközne. Ezen paragrafus c pontja kimondja, hogy „Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.” Ez egyébként úgynevezett gumiszabály, ami gyakorlatilag mindenre ráhúzható, ami esetében felmerül a baleset okozásának lehetősége, s a közlekedés összes résztvevőjére kivétel nélkül vonatkozik, beleértve a gyalogosokat is.

Nemcsak a KRESZ-t, hanem a BTK törvényeit is megszeghetjük
A fentieken túl a Büntető Törvénykönyv definiálja a közúti veszélyeztetés fogalmát, ami a közlekedési rendelkezések tudatos megszegésére enged következtetni, hiszen az előbbi példánál maradva nem ülünk fel véletlenül a kormányra, s burn-outot is ritkán mutatunk be akaratunkon kívül. A 234. paragrafus értelmében „Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton más vagy mások életét vagy testi épségét közvetlen veszélynek teszi ki, bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.” Ha pedig a felróható magatartásból baleset is bekövetkezik, még súlyosabb következményekre számíthatunk, ugyanis a BTK 235. paragrafusának első pontja szerint „Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével másnak vagy másoknak gondatlanságból súlyos testi sértést okoz, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.”