Ma sincs ez másként, de 2012-ben a sportmotorok már megtankolva sem érik el a kétszáz kilót, helyettük az egykor guruló bevásárlószatyroknak titulált robogók azok, melyek 150-es gumikon pöffeszkednek és kétszázzal suhannak az autópályán.
A 850-es Aprilia SRV is a néhány éve divatba jött maxirobogók táborát erősíti, ám ez a gép nem a flancos, guruló bőrfotelek ellenfele, inkább a hatszázas sportmotorokat oktatja a lámpáknál 76 lóerős teljesítményével, és a CVT automataváltójának köszönhető robbanékony startjával. Egyedül az SRV tömegével gyűlhet meg a baja az SRV leendő vásárlóinak, ugyanis teletankolva közel 270 kilót nyom (!) az újdonság. A komoly tömeg egyrészt a tekintélyes hosszúság (224cm), másrészt az óriási, 839 köbcentis blokk valamint a fokozatmentes erőátvitel miatt is indokolt.
A motor méreteit jól mutatja, hogy az aprónak nem nevezhető Suzuki Hayabusa tengelytávja több mint tíz centivel rövidebb, mint az Aprilia új robogójáé...
A brutális gyorsulás és a nagy tömeg mellett a kezdő motorosokat az is elriaszthatja a vételtől, hogy az SRV közel tízezer euróba kerül, vagyis a középméretű sport- és túramotorokkal kerül egy kasztba az árversenyben.